Gå til innhold

Half-Life2 + Doom3 Skjermkort= ???

Anbefalte innlegg

Doom3 kjører sikkert godt nok for de fleste av oss med et geforce 3 kort og alt over det holder mer enn nok!

Sorry mac, da vil du slite...

Se signaturen min for specs...

Jeg kjørte Alphaver. av Doom3, og PC'en slet med å kjøre det glatt i 1024x768 noAA/AF, lå på ca 35fps.

Så jeg ville ikke satset på å kjøre det godt nok med ett GF3 kort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo et definisjonsspørsmål hva du mener med godt. I følge John Carmack selv, vil bare skyggene alene ta 50% av ressursene for å bli rendret.. Det er bare en ting som holder, 9800pro eller 5900 ultra. Hva er vitsen med å spille et spill på LAVERE detaljoppløsning enn mulig?

Ser jo bare stygt ut og det er et hån mot utviklerne som har brukt LANG TID på å få alt til å se bra ut!

Lenke til kommentar

doom 3 + hl2 samtidig = veldig bra grafikkort og helst hyper thread :p tror det går glatt med geforce 3, spille er vel basert på direct x 8.0-1? Og det dra geforce full nytte av. Men tror ikkje du får kjørt med mye skyggeeffekter eller røykeffekter :/

Lenke til kommentar
AMD K6-266@300, 256MB pc100 RAM, Voodoo 3 3k. Halflife hakka som bare det. Ble litt bedre når jeg fikk K6-2 500@550'en, men fremdeles en del hakking. Det merkelige er at det kjørte fint på en P3 450 med samme specs som AMD'en... Oh, those were the days...

Vet...har en k6-2 500 på 550mhz med 256mb ram, 32mb GF2 MX(AGP), og klarer faktisk aksepable 27fps i cs i gjennomsnitt.....ikke værst for en k6-2 syns jeg! Har kun UDMA 33 i tilleg...:D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
Doom3 kjører sikkert godt nok for de fleste av oss med et geforce 3 kort og alt over det holder mer enn nok!

Jeg kjørte Alphaver. av Doom3, og PC'en slet med å kjøre det glatt i 1024x768 noAA/AF, lå på ca 35fps.

jeg hadde seriøst ikke trodd at det skulle komme flere så utrolig idiotiske innlegg angående doom3...dette tar liksom kaka..

er du klar over hva den alphaen til doom3 var ?

det var ingenting annet enn en sinnsvakt tidlig versjon av spillet som de brukte til å vise hvordan spesielt lyset i doom3 spiller inn i selve opplevelsen. en versjon som kun skulle vises,ABSOLUTT IKKE spilles.

dette spesielt pga alphaen som vi fikk klørne i var så utrolig

u-optimalisert at det var heller morsomt...

hvis du dømmer hvordan fullversjonen av doom3 som kommer til å være 100% optimalisert,noe carmack også er kjent for, kun ut av alphaen du aldri skulle ha prøvd så har du ikke mye du skulle ha sagt.

this version is only to be shown,not to be played by morons like yourself thinking that this is a indication of what kind of hardware that will be needed to run doom3 smoothly.

:woot:

"windows longhorn kommer til å kreve sinnsykt mye,det er helt sant,det går sakte på maskinen min nå, tenk hvordan det kommer til å bli når det er ferdig,dæææven altså...."

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

jeg hadde seriøst ikke trodd at det skulle komme flere så utrolig idiotiske innlegg angående doom3...dette tar liksom kaka..

er du klar over hva den alphaen til doom3 var ?

det var ingenting annet enn en sinnsvakt tidlig versjon av spillet som de brukte til å vise hvordan spesielt lyset i doom3 spiller inn i selve opplevelsen. en versjon som kun skulle vises,ABSOLUTT IKKE spilles.

dette spesielt pga alphaen som vi fikk klørne i var så utrolig

u-optimalisert at det var heller morsomt...

hvis du dømmer hvordan fullversjonen av doom3 som kommer til å være 100% optimalisert,noe carmack også er kjent for, kun ut av alphaen du aldri skulle ha prøvd så har du ikke mye du skulle ha sagt.

this version is only to be shown,not to be played by morons like yourself thinking that this is a indication of what kind of hardware that will be needed to run doom3 smoothly.

:woot:

jeg tror heller vi forholder oss til hva som kommer ut av ID istedenfor en som tydeligvis så absolutt ikke har noe som helst form for peiling.

dette går klart frem når han mener den alpha versjonen av doom3 som ikke er optimalisert for spilling er en indikasjon på hva doom3 trenger...

:shrug::shrug::shrug:

"windows longhorn kommer til å kreve sinnsykt mye,det er helt sant,det går sakte på maskinen min nå, tenk hvordan det kommer til å bli når det er ferdig,dæææven altså...."

Lenke til kommentar

ThomasM:

Spar meg... Har du lest litt i det siste, så ser du hva slags framerate FX5900 og R9800 PRO får... Det er ikke mye... Og det er med GOD hw, f.x 3.0GHz 800MHz, 1024MB RAM osv.

Så dropp spydighetene og begynn å les noen benchmarks o.l. istedet for å rakke ned på andre sine innlegg.

Btw - jeg vet godt at en Alpha-versjon på langt ned er optimalisert for spilling.

En ting til: edit den ene dobbelposten din...

Lenke til kommentar

Sitat fra http://www.ultimate-gamer.com/halflife2/hl2.htm :

The minimum system specs are currently targeted at a 700 MHz PC with 128 MB RAM and a DX6-level video card TNT2 etc, meaning you won't need a supercomputer to run Half-Life 2.

But on the machine above don't expect to see reflective water,dynamic shadows and bump-mapped textures. The game running at maximum detail 50/60 fps, machine required for this is approx 1600Mhz cpu, 256 mb ram, GeForce4 Ti card.

In real life you need the best from a new game so I would recommend a 2000 cpu, 512 mb ram, GeForce4 Ti4800 128 ddr or ATI Radeon equivalent.

The more power the better but not essential with this game.

:yes:

Og når Doom 3 kommer ut..., 1-2 grafikk kort generasjoner er kommet til da kanskje? 8)

Lenke til kommentar

jeg har spilt Doom3 Alphaen på min maskin.

Det er en

XP1700+

GeForce3 64 MB DDR

768 MB DDR RAM

Jeg kjørte det helt greit i 1024x768 oppløsning. Dette var etter jeg hadde ordnet noen instillinger for å få bedre performance.

Dere som sier at det ikke er mulig å kjøre Doom 3 på en slik maskin tar feil. Den alpha versjonen er ikke optimalisert i det hele tatt. Selve spillet kommer til å kreve en god del mindre systemkrav enn dette. Så det blir helt feil å basere systemkrav på denne versjonen. :grumpy:

Lenke til kommentar
Det blir som når Half-Life kom ut, kjørte jeg det på en P100 med 1 mb skjermkort og 73 mb ram  :woot:

Det har jeg vanskelig f0r å tro....

kjørte det på minimalt video opsett på en P200 MMX m/ 16 MB skjermkort og 64 RAM.

Det hakka .... :shrug:

Vel, du får tro hva du vill. men det gikk når jeg kjørte software på 380*xxx

Det gikk ikke flytende, grafikken var ikke bra nei, men jeg gjennomførte faktisk spillet på den maskinen, ble glad da jeg fikk tak i ett Voodoo 2 kort :)

Det var tider 8)

Lenke til kommentar
Hvilken ny cpu ville dere anbefalt til meg nå...  har 1800+  er lei av den..   :grumpy:

Hei!

Jeg har en 1900+ og er lei av den :)

Skal kjøpe meg en P4 3.0ghz når mine usle skattepenger kommer..hehe

Hvis du ser på mpx.no,så koster den ikke så mye nå..venter 1mnd eller 2 til,så får vanlige folk råd til den oxo.

Sitter bare og undrer på hva slags hovedkort jeg skal ha til den.Abit eller Msi.Da skal vel HL2 og Doom3 gå greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...