Dotten Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Her er vår egen lille kafe for å diskutere media. La oss være sosiale og ta små og store diskusjoner rundt hva som skjer i media-hverdagen. Store omfattende tema kan vi evt. splitte ut. Ellers oppfordres det alltid å lage egne tråder med tema du tror vil være ekstra interessant Lenke til kommentar
Latias Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 *mine innlegg* Ny TV-konsesjon i Bergen Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Velkommen til denne kategorien alle sammen. Jeg har i likhet med Dotten store forhåpninger til den. BTW: Det er lov for andre enn Dotten å opprette tråder her, selv om et ikke ser slik ut... Geir Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 (endret) Ser frem til mang en fin debatt i denne tråden og denne kategorien fremover. Endret 16. oktober 2009 av Simon Aldra Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Denne må vel abboneres på Lenke til kommentar
hernil Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Tror dette blir en spennende kategori å følge litt med på. Få, om ingen, kaféer her på forumet jeg tar del i her på forumet, men denne fortjener oppmerksomhet Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 17. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2009 Håpet er jo at vi får til et godt miljø for de media-interesserte. Vi får bare spre ordet og håpe vi får god kompetanse her inne og høy kvalitet på diskusjonene. Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 I like it! *Mine innlegg!* Lenke til kommentar
Joananas Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Flott ny kategori! Mine innlegg :-) Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2009 Spekuleres i at enkelte medier visst om den falske "ballong-kidnappingen" på forhånd: http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=569144 Lenke til kommentar
hernil Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Hele ballongepisoden er et eksempel på at det kan være greit å se på nyhetene dagen etter noen ganger. Vente litt, ta litt avstand og få et litt bredere perspektiv på saken. Den avstanden har egentlig Internettet tatt fra oss og det er nå nesten viktigere å få nyheten fort ut enn å sjekke om fakta faktisk stemmer. Desto viktigere å kunne vurdere og sortere innformasjon som leser! Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2009 http://mediadecoder.blogs.nytimes.com/2009...mp;twt=nytmedia NY Times kutter 100 stillinger Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2009 Nesten én milliard mindre i reklameomsetning så langt i år. Lenke til kommentar
danno_O Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Papiravisens funksjon for min del har aldri vært viktig. Ikke misforstå, jeg må ha med meg nyheter men nåtidens samfunn er avhengig av at ting skal skje fort og enkelt. Nettaviser vil til slutt sluke papiravisen (i hvertfall de store) og jeg ser ikke på dette som noen ulempe. Jeg ser at det må skje en omveltning i avisindustrien ettersom at mange arbeidsplasser kommer til å skli bort. Det er mange problemer som må løses, og det er ikke gjort over natta. Er det noen av dere som har noen idéer på hvordan digitaliseringa av aviser kan gjennomføres på en skånsom måte? Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 22. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2009 Skal si Dagbladet ikke er heldige med sine forsider om Kongo-saken. Nå har de beklaget nok en gang, den som var i går (torsdag) fikk meg til å smått himle med øynene. Vi er faktisk kommet til det punkt at den jevne forumbruker er flinkere til å lage emneoverskrift enn avisene. De har i sin jakt på flere klikk og mer oppmerksomhet tatt helt av, og det i en negativ retning. :/ Lenke til kommentar
hernil Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Ja til moderatorer/veiledere i avisredaksjonene! Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Vi skal ikke kimse av Dagbladet, de har en etikkredaktør. (Jeg har sett Dagbladets etikkredaktør, den eksisterer!) Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2009 Ble anbefalt av veileder ved UiB å lese Jill Walker Rettbergs bok Blogging, ettersom vi holder på med et portrett av Media i krise. Tenkte å kjøpe den på mandag, noen som har lest den? Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 (endret) Hurra, jeg er mediafolk, her skal jeg flytte inn! Jeg skriver i regionavis, som A-pressen sakte, men sikkert kveler livet ut av, selv om vi går med solid overskudd år etter år. Jeg hater virkelig A-pressen. Endret 1. november 2009 av TheMartine Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Ble anbefalt av veileder ved UiB å lese Jill Walker Rettbergs bok Blogging, ettersom vi holder på med et portrett av Media i krise. Tenkte å kjøpe den på mandag, noen som har lest den? Nope, men det er noen som har gjort det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå