RPA Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 (endret) Da ser det ut til at bilen min en Huyndai Sonata 1.8 1996 har begynt å fuske litt. I to tilfeller har motoren stoppet uten grunn ved kjøring til venstre i to forskjellige veikryss. I det første tilfellet var jeg usikker på om jeg hadde for lavt turtall eller om jeg trykte inn kløtsjen før jeg svingte. I det andre tilfellet stoppet motoren antakeligvis mens jeg holdt kløtsjen inne og skiftet fra 3. til 2.gir. Merket begge stoppene ved at servoen kuttet ut. Etterpå var det bare å vri om tenningen og bilen startet helt normalt. I mellom første og andre stopp har jeg kjørt noen 10-talls mil uten å ha merket noe som helst. Eneste andre feil som er på bilen er at speedometeret sluttet å virke omtrent i samme periode som første stopp. Mer om det her: feil på speedometer Noen tips til hva dette kan være for noe eller metoder jeg kan prøve for å utelukke andre ting? Endret 22. oktober 2009 av RPA Lenke til kommentar
RPA Skrevet 22. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2009 Ingen ideer? I dag stoppet bilen for tredje gang. Denne gangen på en rett strekning i gangfart etter å ha kjørt et stykke. Motoren var ikke kommet helt opp til normal temperatur enda. Eneste fellesfaktor jeg kan se er at kløtsjen var trykt inn alle ganger. Lenke til kommentar
UnZane Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Har du forgassermotor kjøper du en boks med forgasserrens og sprayer på. Har du injection har jeg ikke peiling.. Kunne prøvd å se om du får justert opp tomgang litt. Lenke til kommentar
RPA Skrevet 22. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2009 Det er nok ECI på den så er vel mer komplisert enn som så. Lurer mer og mer på om det kan ha noe sammenheng med speedometeret som sluttet å virke? Disse to hendelsene oppstod rett etterhverandre og ellers har det aldri vært noe feil med bilen. Lenke til kommentar
Jøtul Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 kan høres ut som om den trekker falskluft, har den problemer med å gå på tomgang? Lenke til kommentar
RunarL Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Hadde det samme problemet på min bil. Da hadde jeg sportsfilter på bilen, denne ble byttet tilbake til orginalt - vips alt i orden. Det viste seg at sportfilteret trakk for mye luft slik at motoren jukset. Turtallet varierte mellom 0,5 og 1,5 på tomgang. Nå er den stabilt på 0,8. Lenke til kommentar
RPA Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2009 Bilen går helt normalt på tomgang, helt stabilt rundt 700rpm. Fant ut at hvis jeg kjører i fart og trykker inn kløtsjen flere ganger så er det noen ganger turtallet faller ned til 700, mens av og til faller det nesten ned til null og både ladelampa og oljelampa kommer på, deretter klarer den å få opp turtallet til 700 i de fleste tilfeller, men noen ganger stopper den helt til jeg slipper kløtsjen eller starter med nøkkelen. Men jeg blir nok ikke å bry meg så mye om dette så lenge det ikke blir værre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå