Gå til innhold

Sony versus Sony


Anbefalte innlegg

Siden det meste som står på denne tråden refererer til "leste" kunnskaper , så kan jo jeg og lese litt på nettet ....

Enkelte påstår att sony er veldig dårlig på høy iso egenskaper .

Det er ikke vanskelig å si seg enig i , med mitt ny innkjøpte sony A900 , med cz 16-35 , så er det mye støy hvis jeg feil eksponerer på iso 1600 .

På iso 3200 er resultatet ok , ved riktig eksponering .

 

Det jeg egentlig vil fram til er , hvem , å hvor mange er det egentlig som har bruk for høy iso egenskaper i ett kamera ?.

Leste nettopp en sammenligning av Sony A900 og Canon 5dmk2 på Dxo labs .

Sony var ganske stabil , mens Canon viste feile verdier .

Canon hevdet att de hadde 25600 iso , mens målt verdi var kunn 15110 iso .

Tørre tall , sier ikke meg mye , men trur jeg skjønnte den .

Videre så såg jeg testbildene tatt med Nikon D3s , iso 6400 og 12800 , dette kamera skal vistnok være det beste kamera på iso støy .

Det beste kamera som noensinne er laget så langt ..

Kan ikke si jeg blei særlig imponert over bildene , hva kan man bruke sånne bilder til .

Kanskje en avis kunne ha trykket dem , men ellers så hadde de nok fort blitt slettet .

Jeg koser meg med mitt Sony A900 på iso opp til 400 , det er nok for meg .

Så får heller andre ta bilder av dårlig kvalitet på iso 6400 , å høyere .

Jeg signerer ikke med mitt navn på så dårlige bilder :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det jeg egentlig vil fram til er , hvem , å hvor mange er det egentlig som har bruk for høy iso egenskaper i ett kamera ?.

(...)

Jeg koser meg med mitt Sony A900 på iso opp til 400 , det er nok for meg .

Så får heller andre ta bilder av dårlig kvalitet på iso 6400 , å høyere .

Jeg signerer ikke med mitt navn på så dårlige bilder :)

Prøv deg på konsertfoto og fortell meg om du fremdeles mener iso 400 er tilstrekkelig.
Lenke til kommentar
Siden det meste som står på denne tråden refererer til "leste" kunnskaper , så kan jo jeg og lese litt på nettet ....

Enkelte påstår att sony er veldig dårlig på høy iso egenskaper .

Det er ikke vanskelig å si seg enig i , med mitt ny innkjøpte sony A900 , med cz 16-35 , så er det mye støy hvis jeg feil eksponerer på iso 1600 .

På iso 3200 er resultatet ok , ved riktig eksponering .

 

Det jeg egentlig vil fram til er , hvem , å hvor mange er det egentlig som har bruk for høy iso egenskaper i ett kamera ?.

Leste nettopp en sammenligning av Sony A900 og Canon 5dmk2 på Dxo labs .

Sony var ganske stabil , mens Canon viste feile verdier .

Canon hevdet att de hadde 25600 iso , mens målt verdi var kunn 15110 iso .

Tørre tall , sier ikke meg mye , men trur jeg skjønnte den .

Videre så såg jeg testbildene tatt med Nikon D3s , iso 6400 og 12800 , dette kamera skal vistnok være det beste kamera på iso støy .

Det beste kamera som noensinne er laget så langt ..

Kan ikke si jeg blei særlig imponert over bildene , hva kan man bruke sånne bilder til .

Kanskje en avis kunne ha trykket dem , men ellers så hadde de nok fort blitt slettet .

Jeg koser meg med mitt Sony A900 på iso opp til 400 , det er nok for meg .

Så får heller andre ta bilder av dårlig kvalitet på iso 6400 , å høyere .

Jeg signerer ikke med mitt navn på så dårlige bilder :)

 

Gratulerer med flott kamera. Jeg skal innrømme jeg gikk for langt i kritikken av Sony og ble litt ufin. Det med en viss manipulering for å gjøre det best på ISO tester hos dpreview og andre tror jeg stemmer. For meg så er ikke kvaliteten på bildene så viktig, jeg vil bare ha bilder. Dessuten er det vinteren nå og da passer det veldig fint og ta endel bilder både innendørs i dårlig lys, og utendørs på kvelden. Kameraet jeg har nå går bare til 1600 ISO med 2.8 på det beste objektivet mitt, men jeg kunne godt tenkt meg en løsning med 6400 og 1.4 i standard 50mm. Det tror jeg vil gi fotograferingen en ekstra dimensjon. Jeg forsøkte noen innendørs bilder på fest med 2.8 og 1600 ISO, men det ble ikke brukbart.

Endret av festen
Lenke til kommentar

Takk skal du ha :) det er ett utrolig kamera ,mange mpx , mange detalja , må bare oppleves :)

Men det viktigeste er att det er minimalisert , det har kun de funksjonene en proff treng .

Ingen levende skjerm å video fremfor alt .

 

Er det lov å spørre om hvilket utsyr du bruker da ? .

Lenke til kommentar
Det jeg egentlig vil fram til er , hvem , å hvor mange er det egentlig som har bruk for høy iso egenskaper i ett kamera ?.

(...)

Jeg koser meg med mitt Sony A900 på iso opp til 400 , det er nok for meg .

Så får heller andre ta bilder av dårlig kvalitet på iso 6400 , å høyere .

Jeg signerer ikke med mitt navn på så dårlige bilder :)

Prøv deg på konsertfoto og fortell meg om du fremdeles mener iso 400 er tilstrekkelig.

Det var liksom det som var poenget mitt, jeg holder meg unna sånnt .

Jeg lar andre ta den del av jobben , siden det ikke er der jeg tjener penger .

Lenke til kommentar
Takk skal du ha :) det er ett utrolig kamera ,mange mpx , mange detalja , må bare oppleves :)

Men det viktigeste er att det er minimalisert , det har kun de funksjonene en proff treng .

Ingen levende skjerm å video fremfor alt .

 

Er det lov å spørre om hvilket utsyr du bruker da ? .

 

Jeg har brukt under 3000 kroner på hobbyen de siste 5 årene. Jeg er eieren av en 1000D med IS objektiv og noen få EF objektiv og kameraer fra film epoken (Canon, Pentax og Minolta). Jeg har også en haug med utstyr for videofilming (mye Sony). Det jeg savner er kombinasjonen av 6400 ISO i en høy nok kvalitet og et 1.4 objektiv. Det tror jeg vil løse problemet med å ta bilder i dårlig belysning som faktisk er den belysningen jeg tar mest bilder i.

 

Det er noen som tar bilder av fugler , blomster og slikt. Det interesserer meg ikke for å si det mildt :D

Endret av festen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...