Etyz Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Hei. Jeg skal slette et vedlegg, men ikke mailen i outlook 2007. Det som skjer, er at når jeg høyreklikker på vedlegget å velger "fjern", så blir hele mailen slettet. Den kommer ikke i slettede elementer heller. Det jeg ser, er at når du åpner mailen, så får du opp vedlegget under Emnet. på venstre side av vedlegget er det bildet av et brev også står det "melding". Når jeg høyreklikker på vedlegget, så blir både "melding" og vedlegget fjernet. Hvordan kan jeg fjerne bare vedlegget uten tredjeparts program? Jeg vet at dette går i 2003. En ting jeg tenkte på var og velge "svar" når jeg ser på meldingen og sende den til meg selv, for da kommer ikke vedlegget med, men dette blir for tungvindt i lengden hvis flere av våre ansatte får dette problemet når vi oppgraderer til 2007. Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 (endret) Det var fiklete -ingen av de foreskrevne løsningeng virker her på kontoret. Men jeg prøvde denne makroløsningen -og skal så absolutt beholde den http://blogs.msdn.com/nicold/archive/2006/...ils-easily.aspx Beste hilsen Harald edit typo Endret 16. oktober 2009 av Harald Staff Lenke til kommentar
Etyz Skrevet 16. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2009 (endret) Hvordan skal jeg lagre den? Glem det Fant det ut Endret 16. oktober 2009 av Etyz Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 (endret) Det som skjer, er at når jeg høyreklikker på vedlegget å velger "fjern", så blir hele mailen slettet. Den kommer ikke i slettede elementer heller. Det jeg ser, er at når du åpner mailen, så får du opp vedlegget under Emnet. på venstre side av vedlegget er det bildet av et brev også står det "melding". Når jeg høyreklikker på vedlegget, så blir både "melding" og vedlegget fjernet. Når du sier at både "melding" og vedlegget blir fjernet, så skjer det også hos meg, men det er bare ikonet (konvolutten) og teksten "Melding" som forsvinner. Selve email-teksten blir værende, og hvis jeg tar Save, så beholder jeg en kopi av emailen i innboksen, men nå uten vedlegg. Bruker OL2007 mot en eller annen Exchange-server. edit: Og det er ikke nok å høyreklikke på vedlegget - jeg må velge Remove i menyen som dukker opp før noe blir slettet. Endret 16. oktober 2009 av nebrewfoz Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Hvordan skal jeg lagre den?Glem det Fant det ut Så bra. Høyreklikk på verktøylinjen og velg Tilpass, så finner du den under Makroer og kan dra-slippe knappen på en verktøylinje. Legg kommandoknappen Lagre vedlegg ved siden av, så har du greie prosedyrer for hånd. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå