Gå til innhold

Hjelp til oppkobling av bredbånstelefoni fra Telenor

Anbefalte innlegg

Hey. Jeg har klart å miste den manualen, så har ingen veiledning når det gjelder hvordan jeg skal koble telefonen til modemet. Jeg har et Zyxel multimodem p2602 HWT.

Jeg regnet med at det bare var å koble telefonledningen til en av de to telefonportene på modemet, men da får jeg "opptattsignal" på telefonen. Mulig jeg har koblet riktig, men at det er no mer som trengs?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som det er riktig koblet. Et par ting du kan sjekke før du ringer Telenor: Hvilken av tlf. portene bruker du? Det er bare Phone-1 kontakten som er i bruk, ikke 2'eren som normalt skal være dekket til. Det er også verdt å merke seg at BBT kan bruke en time fra det er koblet opp og til det vil begynne å virke.

En ting til du kan se etter er om modemet lyser på Phone 1-lyset. Lyser den så skal tlf. adapteret være koblet opp og i orden.

Dersom den lampa ikke lyser er det mulig at Telenor har feil MAC-adresse registrert. Dersom det ikke virker en time etter oppkobling og Phone 1-lyset ikke lyser er det nok best å ringe Telenor om det. :)

EDIT: skriveleif

Endret av janingar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...