Gjest Guest_problembarnet_* Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Hei, det har seg sånn at helt siden jeg var rundt 18 år til jeg var rundt 22-23 år så brukte jeg endel rusmidler. XTC, amfetamin, men mest av alt røykte jeg hasj daglig hele tiden. Helt til jeg sluttet dønn med det da jeg en dag plutselig fikk et panikk angrep da jeg kombinerte det med xtc (en vanlig fest kveld) og fikk det for meg at vennene mine hadde planer om å drepe meg. Dette er nå 3-4 år siden. Har i seinere tid slitt med angst og vært veldig paranoid. Har flyttet mye og hatt mange dårlige venner, de seinere årene har jeg også hatt følelsen i at enkelte av "vennene" mine liker å ha meg i den livssituasjonen jeg var i/er i nå, selvom jeg er på vei ut av det. Har vært i et pushermiljø med endel penger involvert. Jeg har også vært borti rohypnol, valium, xanor o.l men brukt det i mye mindre grad, og sjeldent i kombinasjon med de ovennevnte stoffene. I seinere tid bare medisinsk brukt og små mengder. Det som egentlig er litt av saken her er at jeg alltid har hatt et problem med at jeg føler jeg aldri får nok søvn. Uansett om jeg legger meg klokken 9-10 når jeg skal på skole/jobb Jeg har alltid hatt STORE problemer med å komme meg opp om morgenen og alarmen slår jeg av og våkner med i hånden noen timer etterpå. Jeg svarer også de rundt meg selvom jeg faktisk ikke er våken (for mange kan dette være vanskelig å tro men det er sant) Og da kommer vi til sakens kjerne, XTC har jeg sikkert ikke rørt på et år, hasj har jeg sikkert ikke rørt på 2, kanskje 3 år. Amfetamin er jeg borti ved en sjelden anledning og benzoer strengt medisinsk mest ved større familiesammenkomster. Nå skal ikke jeg si at jeg tror dette er hverken løsningen eller en lur ting å ha prøvd men igår og i forgårs prøvde jeg dolcontin depot 120mg som jeg delte i to og halveis knuste utpå kveldingen. 19-21, lagt meg noen timer etterpå. Faktisk så sent som halv 2 igår natt, og idag skulle jeg opp klokken 7 og jeg våknet så og si lys våken når alarmen gikk. Hva kan være forklaringen på det!? Jeg var tilogmed halveis våknet før alarmen hadde gått. Og jeg var uthvilt for første gang siden så lenge jeg kan huske. Denne dosen med dolcontin burde foresten få enhver person med 0 toleranse til å føle seg ganske så ruset, men ikke jeg, ble bare litt trøtt. Burde en ikke være litt trøtt dagen etterpå? Hvorfor blir jeg våken og opplagt som jeg ikke har følt meg på mange år. Er dette en midlertidig effekt? Hvordan kan jeg ha toleranse mot noe jeg ikke har prøvd? Kan jeg være adoptert fra en mor som var heroinmisbruker? Jeg har hørt om hasj som har blitt penslet med heroin før men trodde dette var en myte? Jeg har titusenvis av spørsmål om hvordan dette kan være mulig. Kan "vennene" mine faktisk ha prøvd å få meg ut på kjøret? Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 (endret) Tviler på at du har noen form for innebygd toleranseevne mot opiater. Såvidt meg bekjent finnes Dolcontin kun i styrker på 5, 10, 30, 60, 100, 200mg. så du hadde ergo i deg 50mg og en delvis oppløst depottablett som ikke nødvendigvis gir deg en heftig rus. Morfin kan i motsetning til hva mange tror virke oppkvikkende til en vis grad og det er nok det som har skjedd i ditt tilfelle. Sunn nattesøvn og Morfin er heller ikke særlig gode venner så at du våkner "uthvilt" kan nok forklares med det. Morfin er et snikende og skummelt stoff og i moderate mengder behøver du ikke nødvendigvis oppfatte dets virkning som noen form for rus, men derimot en betydelig følelse av velbehag og tilfredshet. Alt kan med ett synes overkommelig og ting man vanligvis bekymrer seg for finnes det løsninger på, eller er ikke så alvorlige lengre. Dette kan jo selvfølgelig ses på som positivt, men det er i stor grad forbigående. Endret 16. oktober 2009 av Komakino Lenke til kommentar
Gjest Guest_problembarnet_* Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Jeg trodde ikke det ville virke oppkvikkende, jeg har prøvd subutex en gang og jeg syns det virket ganske likt. Bortsett fra at at jeg våknet opp og var uthvilt og klar for en ny dag, noe jeg ikke har vært på mange år. Men da er det altså mest sannsynlig en forbigående effekt? For jeg lurte på om jeg skulle gå og høre med legen min om det kanskje kan være noe gale med søvnmønsteret mitt e.l Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Tror du har godt av en samtale med legen din uansett Og ikke "lek deg" mer med opiater for det byr på et regelrett helvete Lenke til kommentar
Gjest Guest_problembarnet_* Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Samtaler med legen min har jeg hatt plenty av. Avrusningsklinikk og, selvom jeg aldri har hatt et "fast rusmisbruk" sSå gikk jeg der i forbindelse med at jeg ble tatt med noe i en dårlig periode og foreldrene mine fant ut av det og trodde jeg var helt på kjøret. Opiater leker jeg meg normalt sett ikke med men jeg ble overrasket av effekten det hadde på meg dagen etterpå fordi jeg trodde at det normalt sett var en hangover på det som med andre ting Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå