jonlem Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 de som produserer vaksinen sier også at de ikke gir en garanti for at bivirkninger kan skje Selvfølgelig vil de ikke garantere deg bivirkninger, det ville jo vært litt dumt. De kan heller ikke garantere at det ikke vil forekomme bivirkninger eller komplikasjoner, som jo forsåvidt gjelder for absolutt alle legemidler. Har du leste pakningsvedlegget til Ibux? Det er ikke måte på ansvarsfraskrivelse, du kan dø av Ibux også. I ytterste, sinnsvake konsekvens. Men hvor mange gjør det, i forhold til hvor mange som knasker flere om dagen? Jeg bare spør? Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Sitter faktisk på en her (med litt suspekte norske ord og orddelinger: Mulig bivirkninger: Irritasjon av maveslimhinnen Løs avføring Kløe/svie i endetramien (stikkpiller) Andre vanlige bivirkninger: Halsbrann, kvalme, oppkast, diaré, forstoppelse, hodepine, trøtthet og utslett Mindre vanlige: Mavesår, mavetarmblødninger, forverring av tarmbetennelse og Crohns sykdom, elveblest, nesetetthet, astmaanfall, synsforstyrrelser, søvnløshet, lett uro og hørselsskader Sjeldne bivirkninger (hos mindre enn en av tusen pasienter): Forandringer i blodet med forlenget blødningstid, alvorlige allergiske reaksjoner og hudreaksjoner, mavesår med hull i mavesekken, leverbetennelse (hepatitt), nyreskader, vannansamling i kroppen og depresjon Legemidler som Ibux kan være forbundet med en liten økning i risiko for hjerteinfarkt eller hjerneslag. Svært skjeldne bivirkninger (hos mindre enn en av ti tusen pasienter) Alvorlige hudreaksjoner med hudavskalling Men regner med at disse folka som snakker om ondskapen bak vaksinen ikke tør å røre Ibux engang? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Jeg kunne lest opp den lille skriften på pakken til de pillene jeg går på for tiden. Den er skikkelig deprimerende, så jeg lar det være. Blant de mulige bivirkningene er nettopp den lidelsen jeg tar dem for. Men jeg tar dem allikevel, og - anekdotisk bevis følger - jeg blir bedre av dem. Medisiner har bivirknnger. Det er ikke en konspirasjon, det er slik kroppen reagerer på kunstige stimuli. Vi klarer desverre ikke å lage medikamenter, syntetiske eller naturlige, som er så målrettet at de bare angriper sykdommen og lar resten av kroppen i fred. Hvis jeg drikker kaffe blir jeg våken, men samtidig får jeg mavesår av det over tid. Så da drikker jeg ikke kaffe. Det er en vurdering man må gjøre seg når det gjelder alle medikamenter. Noe ganger koster de mer enn de smaker. Tenk om vi kunne ta amfetamin for å våkne og valium for å slappe av, uten bivirkninger eller avhengighet. Men det kan vi ikke, derfor bruker vi dem helst ikke med mindre alternativet er verre. Det kan man selvsagt spørre seg når det gjelder influensavaksinen. Er det verre å potensielt få bivirkninger av en vaksine enn potensielt å få et virus som kan være dødelig? Og selv om vi selv ikke er i risikosonen for å dø av det, er det greit at vi lar være og så er potensielle smittebærere? Jeg forstår myndighetene, selv om jeg personlig er skeptisk til å stoppe milde sykdommer fra å kjøre sitt løp. De som synes at det er løsningen på alle sykdommer bør dog tenke på at det opp gjennom historien har vært epidemier som var alvorlige nok til å ødelegge hele befolkninger, og at det er nettopp vaksinene som har gjort at slikt idag bare finnes i historiebøkene (og i mindre utviklede verdensdeler.) Men nå har befolkningen vist at det er forskjell på tale og handling i denne saken. Mens bare et mindretall skulle ta den i følge meningsmålingene, er nå kommunene tomme for vaksiner mange steder. I Bergen sto folk 4 timer i kø for å få den. Så det virker som at de færreste etterhvert tar sjansen på å la være å ta den selv, selv om de snakker ivrig om at man ikke bør ta den. Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå