torbjornen Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Hei! Trond Giske vil tillate tv2 og tvnorge å bryte av program med reklame, slik f.eks. tv3 kan gjere sidan dei sender frå Storbritannia. Dette skal styrkje dei hardt pressa tv-kanalane i konkurransen med f.eks. tv3. http://mobil.vg.no/artikkel.php?artId=575209 Ei vesentleg årsak til at eg ser lite på tv3 er nettopp irriterande reklameavbrot. Etter mi meining vil dette vere dårleg politikk ovanfor tv-sjåarane. Sjølv om tv2 og tvnorge på kort sikt kan håve inn meir pengar, så vil det svekke dei nemnde tv-kanalane i forhold til tv3 i konkurransen om sjåarane. Kva meiner publiken? Treng ein verkeleg reklame inni tv-programma? Lenke til kommentar
MRN Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Vi trenger ikke reklame i det hele tatt. Jeg ser lite på TV i utgangspunktet. Jeg kommer til å se enda mindre på TV med ustanselige avbrudd. Det som irriterer meg mest er at "de" vet nøyaktig hvor lenge avbruddet skjer. Det vet ikke vi. Mitt forslag er å sette på en timer i hjørnet på TV-bildet sånn at forbrukeren vet hvor lenge avbruddet varer. Vi lever tross alt i 2009. Er liksom en grunn til at jeg gjerne laster ned torrents... Tradeoffen er underteksten. Derfor kjøper jeg gjerne det jeg har lasta ned i ettertid. Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Nei vi trenger ikke mer reklame i norsk TV. Jeg tror TV2 og TVNorge må finne på noe annet enn mer reklame for å ta opp kampen mot TV3. Lenke til kommentar
Bobben1 Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Nei vi trenger ikke mer reklame i norsk TV.Jeg tror TV2 og TVNorge må finne på noe annet enn mer reklame for å ta opp kampen mot TV3. TV2 og TVNorge kan ganske enkelt flytte til England så kan de sende like mye reklame som TV3. Trond Giske ønsker antagelig at kanalene skal fortsette å sende fra Norge siden det opprettholder mange arbeidsplasser. Det er mao. ikke noe Trond Giske kan gjøre for å hindre at TV2 og TVNorge begynner å sende like mye reklame som TV3 dersom kanalene selv ønsker dette. Det eneste Trond Giske kan gjøre er å forsøke å avværge at kanalene flytter til London. Her forstår jeg Trond Giske 100%. Her er det kun snakk om å minimere skaden... Slik jeg har forstått det så kan det innføres sendeforbud for ALLE kanaler som sender for mye reklame men det vil også føre til at noen populære utenlandske kanaler vil forsvinne fra Norske kabelnett/bakkenett og IPTV nett. F.eks. kanaler som Discovery, CNN osv. Denne løsningen er det vel neppe noen som vil ha. Trond Giske har også lokket med en ny konsesjon for reklame-tv hvor kanalen får fordeler mot å forplikte seg til en del konsesjonskrav. http://www.kampanje.com/medier/article507641.ece Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 (endret) Dei må berre ta seg ut, eg ser ikkje stort lengre uansett. Med internett og DVD er ikkje behovet der lengre. Å sjå film på TV3 er f.eks. uaktuelt. Internett blir meir og meir brukt, jo meir reklame det kjem på TV, jo færre vil sjå på TV. Endret 26. oktober 2009 av Zeph Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå