jarpol Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Noen som kan fortelle litt om offshoreteknologi studiet på UIS? Skal dit når jeg har avtjent ved GSV, men på nettsiden har det stått "Mer informasjon om studieplan og emner kommer" i hvertfall et halvt år. Blir glad for alle innspill. Er tross alt 5 år det er snakk om Det jeg lurer på er forsåvidt hvilke fag dere har og åssen foreleserne/miljøet er og er det sånn at man velger et treårsløp med enten bygg eller maskin først? Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Noen som kan fortelle litt om offshoreteknologi studiet på UIS? Skal dit når jeg har avtjent ved GSV, men på nettsiden har det stått "Mer informasjon om studieplan og emner kommer" i hvertfall et halvt år. Blir glad for alle innspill. Er tross alt 5 år det er snakk om Det jeg lurer på er forsåvidt hvilke fag dere har og åssen foreleserne/miljøet er og er det sånn at man velger et treårsløp med enten bygg eller maskin først? Første 3 år er mer eller mindre felles med de retninger man "likner" på. Første året er det veldig mange fellesfag for alle på teknisk-naturvitenskaplige linjer. Matte, statistikk, kjemi osv. De siste to år vil se noe ala ut som dette; Obligatoriske emner MIN230 Project Management 1 MOK120 Offshore feltutvikling MOS210 Risikoanalyse og -styring MOT100 Matematisk statistikk og stokastiske prosesser A MOM460 Drift og vedlikeholdsstyring MOM480 Marin teknologi og prosjektering MOM130 Faststoffmekanikk, videregående kurs MPT130 Fluiddynamikk MOK160 Rørledninger og stigerør MOFMAS Masteroppgave Offshoreteknologi, Offshore systemer MOM420 Marine operasjoner MOM450 Undervannsteknologi Velg 2 emner MOM140 Mekaniske svingninger MPE450 Moderne brønndesign MOT480 Oseanografi MOM220 Prosessanlegg olje og gass De første 3 årene følger du ingeniørutdanningsforløpet. Siv.Ing på UIS er bygget opp på prinsippet 3+2, der altså 3 står for ingeniørutdanning (med noen fagemner du selv kan velge). Bygg, 3-år Maskin, 3-år Lenge siden jeg gikk ut derifra så hvordan miljøet er...dunno. Dog jeg var i det gamle systemet og det var mye krøll for å si det sånn. Tek-Nat-administrasjonen i min tid var "ras%&¤". Foreleserne var som alle andre steder. Noen var superdyktige, andre var dyktige men kunne ikke lære bort, andre igjen var noen dinosaure som var der på rutine, mens andre igjen var totalt borti veggene. Som livet ellers altså. Lenke til kommentar
jarpol Skrevet 16. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2009 Takk takk Fint å endelig få vite litt om hva jeg går til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå