Alastor Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Har fått meg en PS3 i hus (endelig!), og koblet den i kveld opp til Pioneer LX03 med HDMI. Har satt opp slik at lyden (dolby digital, dts) i utgangspunktet skal sendes som bitstream til LX03, men LX03 rapporterer bare at den får PCM 2.0 stereolyd. Har noen tips til hvordan fikse dette? Har prøvd med 2 ulike HDMI-kabler, og både auto og manuelle innstillinger fra PS3. Har oppdatert til nyeste firmware også. Og fra Xbox360'en til LX03 fungerer dolby digital helt fint.. så alt ligger til rette for at dette skal funke, men det vil det bare ikke! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 (endret) jeg har tjukkasen, den kan ikke kjøre bitstream på TruHD eller DTS Master. Slim derimot kan gjøre det, i nyese FW har de fjernet valget mellom Bitstream i PS3 menyen, men hvis du spiller av en BD film kan du trykke på trekant og velge mellom PCM og Bitstream. så på instillingene til BD filmen velger du formatet, så skal AVR`en finne hvilket signal det er selv. på f.eks Uncharted 2, når jeg startet det første gangen valgte AVR`en min PCM Mt.Ch selv, men etter at jeg byttet til DTS i spillet valgte den riktig. så egentlig kjører den altid bitstream på DD og DTS tjukkasen kjører PCM på TruHD, men Slim skal kjøre bitstream, så da står det truHD på AVR`en Endret 16. oktober 2009 av Slettet+981234789 Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 16. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2009 Nå støtter ikke LX03 TrueHD eller DTS master audio, så det er heldigvis ikke noe problem der. Men jeg skal prøve tipset med å bytte inne i avspillingen, evt inne i et spill (Har ingen spill ennå ). Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Hva blir det første spillet? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 16. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2009 Skulle vært Metal Gear Solid 4, men Play.com var tom..så bestillte Uncharted, drakes fortune . Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 16. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2009 Da løste det seg, når jeg gikk inn på AV-innstillinger i selve filmen og valgte datastrøm derifra, så ble det DTS og/eller dolby digital! Og PS3 Media Server kjører fint 1080p-filmer med uthenting av DTS og/eller dolby digital. Så da antar jeg at det vil funke når jeg får i gang spillene nå. *rimelig happy* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå