Louigi Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 hei. Jeg satte i dag opp en egen ftp server på internett. Jeg brukte denne how-toen til det. Alt funker helt fint, bortsett fra at jeg vil ha flere brukere med passord som kan logge seg inn på den. Er det bare å skrive starten på det med password i how-toen, bare med et nytt brukernavn? Eller vil det overskrive den brukeren og passordet jeg allerede har? Hvi s det gjør det, hvilken måte kan jeg fikse det på? Lenke til kommentar
JAH Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 linken din er til webserver. er det webserver eller FTP server du skal bruke? Lenke til kommentar
Louigi Skrevet 16. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2009 linken din er til webserver.er det webserver eller FTP server du skal bruke? Jeg har satt opp akkurat sånn som de sa i linken. Men det er vel en ftp server? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Det står jo klart og tydelig i den howtoen at det er en HTTP/web-server, og ikke et ord om FTP. Så hvorfor i all verden tror du at du har satt opp en FTP-server? Lenke til kommentar
Louigi Skrevet 16. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2009 Det står jo klart og tydelig i den howtoen at det er en HTTP/web-server, og ikke et ord om FTP.Så hvorfor i all verden tror du at du har satt opp en FTP-server? Fordi det ser ut som en ftp server når jeg er inne på den... Hva er forsjellen på ftp server og web server da? Lenke til kommentar
xaco Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 2 forskjellige protokoller, selv om den ser ut som en ftp server er det ikke en ftp server. du har bare ikke noen html filer på serveren. Lenke til kommentar
Louigi Skrevet 16. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2009 2 forskjellige protokoller, selv om den ser ut som en ftp server er det ikke en ftp server. du har bare ikke noen html filer på serveren. okei, da lærte jeg det også Men vet noen hvordan jeg kan lage flere brukere? Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Lit på tynn is her, men tror ikke apache, eller noen annen web server støtter flere brukere i utgangspunktet. Men med lit koding i html er det muligt å lage flere brukere, men 100% sikkert blir det vel ikke. Tenker da på en index.html fil i katalogen som sjekker bruker/passord. Lenke til kommentar
xaco Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 (endret) Lit på tynn is her, men tror ikke apache, eller noen annen web server støtter flere brukere i utgangspunktet. Men med lit koding i html er det muligt å lage flere brukere, men 100% sikkert blir det vel ikke. Tenker da på en index.html fil i katalogen som sjekker bruker/passord. HTML er ikke et programeringspråk på den måten, men en måte å formatere tekst. Det man kan bruke er .htaccess og .htpasswd og bare passord beskytte directory, det finnes vel et par hundre guider for det på nettet vis man leter litt. Endret 2. november 2009 av xaco Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Joda. Vet at mulighetene med ren html er meget begrenset. Iallefall vist man ser det fra sikkerhetssiden. Men man klarer vel å lage en form for innlogging med lit kreativ bruk av skjema og post. Er noen år siden jeg var skikkelig borte i html nå, så meget rusten.... Det beste er vel å bruke apache sine metoder. Så nå også at den støtter flere brukere, så der er vel problemet til trådstarter løst også. Link til guide. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Du greier kanskje å lage en slags innlogging med javascript, men denne er ikke akkurat sikker.. (da passordet må være tilgjengelig på klientsiden, dvs, du kan se det ved å "view source"). Vanlige måter å gjøre dette på er å bruke server-side programmering, dvs PHP, Perl, Java, Python, ASP.NET osv.. Mitt tips til trådstarter er dog, hvis du ville ha en ftp-server, legg inn en ftp-server. En webserver gir deg sannsynligvis ikke det du forventet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå