phnx85 Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Jeg har et par Eltax Millenium 500 som jeg er ekstremt fornøyd med. Disse drives av en Pioneer forsterker som leverer 2 x 150 i 4 Ohm. Men i det siste så har jeg oppdaget at hvis jeg spiller høyt og med mye bass så begynner diskanten å skurre. Bassen har de derimot ikke noe problem med å spille Er det høytalerene som er dårlige på diskant eller kan det være forsterkeren? En annen ting jeg har tenkt på er at det kansje er for lite hull til å slippe ut all luften som bass-elementene flytter, så denne luften ødelegger for diskantene. Lenke til kommentar
Xi13 Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Vel, vel. Kanskje på tide å starte en fanklubb av Eltax Millenium 500 her på forumet? Lurer på hva Eltax tenkte når de laget denne høyttaleren: Hør her gutta nå tar vi 4 av disse 10" og lager en 2000 kroners høyttaler, de 100 kr som blir igjen etter å valgt bassere bør holde i massevis til alt det andre tullet. :-? For å svare på spørsmålene. Ja, diskanten er ræva. Neppe noe galt med forsterkeren. Nei, bassportene påvirker ikke diskanten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå