Gå til innhold

Noen som har greie på "Sake"?

Delvis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er vel risvin, men personlig har jeg mer sansen for japansk øl. Hvis du vil prøve det så er det selvfølgelig vinmonopolet ett alternativ men anbefaler heller at du finner deg ett japansk restaurant og nyter det sammen med tilhørende mat.

Takk. Har prøvd begge deler, og har posiivt inntrykk. Sake var omtrent akkurat som det så ut som.

Japansk øll var egentlig mer imponerende. Meget bra må bli karakteren :yes:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Iflg Thirsty Traveller på NGC er det over 1000 sorter sake som lages i Japan, og noen kan se ut og smake fullstendig forskjellig fra andre typer. Så at sake bare er sake er som å si at rødvin bare er rød vin :p Ris er selvsagt basis ingrediens i alle, men de behandler også risen på forskjellige måter fra sort til sort.

Han var bl.a. innom en sakefabrikk som lagde sake med banansmak. På pubber har folk gjerne egne små skap med sine favorittflasker i som de blir skjenket av når de er der, så slipper bartenderen å huske favoritten til stamgjester, bare henter dem i skapet deres.

Finner desverre ikke den episoden på youtube fordi national geographic er litt diehard på copyrighten sin. Basically er det et reiseprogram de Kevin reiser over hele verden og lærer om lokal sprit og vin og smaker på alt. Mannen må ha stålmage. Han var skikkelig bakfull i Chile tror jeg, etter å ha drukket noe hjembrent som het Chicha.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Husker ikke navnene på ølene, drikker jo bare når jeg er ute. F.eks haddde indisk øl nå på fredag. Husker jeg noe som helst av hva merket het, nei!

Men.. hvorfor skrev du "Japansk øl?" med et spørsmålstegn etter i ditt forrige svar?

Hva var egentlig spørsmålet der?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...