Jajakanskjedet Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Hei Jeg nedgraderte wiien min fra 4.2 til 3.2. Så oppgraderte jeg den til 4.1. Da restartet jeg wiien min, og den ville ikke slå seg på onkelig. Når jeg slår den på, kommer ikke bildet på tven, og kontrollen blinker, så slår den seg av. Nesten som at kontrollen ikke får kontakt med wiien. Jeg slår av wiien, men ingen reaksjon. Så jeg må dra ut kontakten for å få den av. Når jeg setter inn i en cd, går jo den inn...Alt virker jo. Problemet er bare at det ikke viser bilde, lyd, og kontrollen reagerer ikke. Kan noen VER SÅ SNILL å hjelpe!? Lenke til kommentar
DasDiskusjonsDude Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Sjekk om du har koblet til ledningene i tv-en, og sjekk om du har koblet til kontrollen i det heile tatt. Kanskje du bare har koblet nokre av dei fargete ledningene feil? Sjekk dette. Kanskje det er ein teknisk feil med konsollen? Lenke til kommentar
HammerBro Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Det kan høres ut som at når du har bricket wiien, og i beste fall semi-bricket den. Det som jeg tror kan ha skjedd er at du lastet ned feil oppdatering. 1. Du har 4.2 2. Du Downgrader til 3.2 3. Du oppdaterer til 4.1 Jeg tror du kan ha oppdatert til en japansk eller amerikansk 4.1 versjon, noe som vil resultere i en brick/semi brick. Og konsollen er død. Hvis du har bootmee eller hva det heter skal dette lett kunne fikses. Lenke til kommentar
Jajakanskjedet Skrevet 17. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2009 Det kan høres ut som at når du har bricket wiien, og i beste fall semi-bricket den. Det som jeg tror kan ha skjedd er at du lastet ned feil oppdatering. 1. Du har 4.2 2. Du Downgrader til 3.2 3. Du oppdaterer til 4.1 Jeg tror du kan ha oppdatert til en japansk eller amerikansk 4.1 versjon, noe som vil resultere i en brick/semi brick. Og konsollen er død. Hvis du har bootmee eller hva det heter skal dette lett kunne fikses. Dette stemmer nok ja...men hva om jeg ikke har bootmii? og hvordan starter jeg det? Lenke til kommentar
HammerBro Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Det er mulig at denne kan løse problemet ditt. Har lest mye godt om den, men ikke testet den selv. http://savemii.net/ Lenke til kommentar
Jajakanskjedet Skrevet 17. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2009 Det er mulig at denne kan løse problemet ditt. Har lest mye godt om den, men ikke testet den selv. http://savemii.net/ Jeg har lest en del, og sett noen videoer, og det ser ut som det der er akuratt det jeg trenger! Hvet du om en side jeg kan kjøpe den fra Norge? Eller så nert som mulig ivertfall. Lenke til kommentar
HammerBro Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Ser ut som om de er de eneste autoriserte forhandlerene http://www.ozmodchips.com/savemii-wii-unbr...vice-p-178.html 54,50 USD = 280NOK etter dagens kurs. Det betyr at du må betale 25% moms. Da blir det 350NOK, i tillegg kommer det sikkert 50 Kroner i frakt. Det enkleste og billigste ville være å følge med på ebay om noen legger ut en billig, brukt en. Lenke til kommentar
Jajakanskjedet Skrevet 17. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2009 Jeg har hørt fra noen at savemii ikke vil virke til dette problemet...jeg vurderer å bare sende den til nintendo. Men koster ikke dette en del? Lenke til kommentar
HammerBro Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Av tilbudene som finnes på dagens marked, vil jeg påstå at SaveMii er ditt, beste og kanskje eneste tilbud. Nintendo er et alternativ, men tviler på at de gidder å hjelpe deg gratis. Kanskje de ikke engang kan hjelpe deg i det hele tatt? Uansett ønsker jeg deg lykke til. Har selv hatt problemer med konsollen, som jeg klarte å fikse etter litt research. Lenke til kommentar
Jajakanskjedet Skrevet 17. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2009 ok...Men vet dere om det er en nintendo foretning i Norge jeg kan spørre? /sende den til Lenke til kommentar
Jajakanskjedet Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2009 jeg vet ikke helt hvem jeg skal sende den til! Jeg kan jo sende den til nintendo, men når jeg ringer hovednummeret deres: 1-800-255-3700, kommer det bare: "ugyldig telefonnummer" Noen tall som skal forran? Lenke til kommentar
B25S Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 jeg vet ikke helt hvem jeg skal sende den til! Jeg kan jo sende den til nintendo, men når jeg ringer hovednummeret deres: 1-800-255-3700, kommer det bare: "ugyldig telefonnummer" Noen tall som skal forran? Dette er ikke et norsk telefonnummer. Lenke til kommentar
Jajakanskjedet Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2009 Det skjønte jeg og -.- Men hvordan skal jeg da få tak i dem? Kan jeg bare levere wiien inn til Elkjøp? (der jeg kjøpte den) Lenke til kommentar
lobfredd Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Har du modchip? isåfall kan du bruke SaveMiiFrii til å kjøre en Autoboot disk, eller om du er heldig har du Twilight Hack på wii minne? Sett en Gamecube kontroll i port 4 på wiien, Rett etter oppstart av wii holder du nede alle 4 retnings knappene på likt. da vil du få se din Firmware versjon nede i hjørnet. (Krever at du åpner en gamecube kontroll og kutter av en liten plastikk bit så du får holdt retnings knappene nede på likt.) Lenke til kommentar
Jajakanskjedet Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2009 Har du modchip?isåfall kan du bruke SaveMiiFrii til å kjøre en Autoboot disk, eller om du er heldig har du Twilight Hack på wii minne? Sett en Gamecube kontroll i port 4 på wiien, Rett etter oppstart av wii holder du nede alle 4 retnings knappene på likt. da vil du få se din Firmware versjon nede i hjørnet. (Krever at du åpner en gamecube kontroll og kutter av en liten plastikk bit så du får holdt retnings knappene nede på likt.) Nei jeg har ikke modchip. Spørsmålet mitt er nå hvor jeg kan levere inn wiien min for å få den fikset Lenke til kommentar
lobfredd Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Har du modchip?isåfall kan du bruke SaveMiiFrii til å kjøre en Autoboot disk, eller om du er heldig har du Twilight Hack på wii minne? Sett en Gamecube kontroll i port 4 på wiien, Rett etter oppstart av wii holder du nede alle 4 retnings knappene på likt. da vil du få se din Firmware versjon nede i hjørnet. (Krever at du åpner en gamecube kontroll og kutter av en liten plastikk bit så du får holdt retnings knappene nede på likt.) Nei jeg har ikke modchip. Spørsmålet mitt er nå hvor jeg kan levere inn wiien min for å få den fikset Der du kjøpte den vil jeg anta. Lenke til kommentar
Jajakanskjedet Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2009 (endret) Jeg fikk den til jul ifjor...Når går garantien ut da? Og om jeg sender den inn til elkjop, sender de den videre til nintendo? Endret 20. oktober 2009 av kennet94 Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Jeg fikk den til jul ifjord...Når går garantien ut da? Veldig enkelt: Den datt sammen uten noen uhell, den 5-årige loven vi har over mye rart burde dekke den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå