Gå til innhold

Wiien vil ikke slå seg på ordentlig etter ned- og oppgradering av firmware

Anbefalte innlegg

Hei :(

Jeg nedgraderte wiien min fra 4.2 til 3.2. Så oppgraderte jeg den til 4.1. Da restartet jeg wiien min, og den ville ikke slå seg på onkelig.

Når jeg slår den på, kommer ikke bildet på tven, og kontrollen blinker, så slår den seg av. Nesten som at kontrollen ikke får kontakt med wiien.

Jeg slår av wiien, men ingen reaksjon. Så jeg må dra ut kontakten for å få den av. Når jeg setter inn i en cd, går jo den inn...Alt virker jo. Problemet er bare at det ikke viser bilde, lyd, og kontrollen reagerer ikke.

Kan noen VER SÅ SNILL å hjelpe!?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan høres ut som at når du har bricket wiien, og i beste fall semi-bricket den. Det som jeg tror kan ha skjedd er at du lastet ned feil oppdatering.

1. Du har 4.2

2. Du Downgrader til 3.2

3. Du oppdaterer til 4.1

Jeg tror du kan ha oppdatert til en japansk eller amerikansk 4.1 versjon, noe som vil resultere i en brick/semi brick. Og konsollen er død. Hvis du har bootmee eller hva det heter skal dette lett kunne fikses.

Lenke til kommentar
Det kan høres ut som at når du har bricket wiien, og i beste fall semi-bricket den. Det som jeg tror kan ha skjedd er at du lastet ned feil oppdatering.

1. Du har 4.2

2. Du Downgrader til 3.2

3. Du oppdaterer til 4.1

Jeg tror du kan ha oppdatert til en japansk eller amerikansk 4.1 versjon, noe som vil resultere i en brick/semi brick. Og konsollen er død. Hvis du har bootmee eller hva det heter skal dette lett kunne fikses.

Dette stemmer nok ja...men hva om jeg ikke har bootmii? og hvordan starter jeg det?

Lenke til kommentar

Av tilbudene som finnes på dagens marked, vil jeg påstå at SaveMii er ditt, beste og kanskje eneste tilbud. Nintendo er et alternativ, men tviler på at de gidder å hjelpe deg gratis. Kanskje de ikke engang kan hjelpe deg i det hele tatt?

Uansett ønsker jeg deg lykke til. Har selv hatt problemer med konsollen, som jeg klarte å fikse etter litt research. :)

Lenke til kommentar
jeg vet ikke helt hvem jeg skal sende den til! Jeg kan jo sende den til nintendo, men når jeg ringer hovednummeret deres: 1-800-255-3700, kommer det bare: "ugyldig telefonnummer" Noen tall som skal forran?

Dette er ikke et norsk telefonnummer.

Lenke til kommentar

Har du modchip?

isåfall kan du bruke SaveMiiFrii til å kjøre en Autoboot disk, eller om du er heldig har du Twilight Hack på wii minne?

Sett en Gamecube kontroll i port 4 på wiien, Rett etter oppstart av wii holder du nede alle 4 retnings knappene på likt. da vil du få se din Firmware versjon nede i hjørnet. (Krever at du åpner en gamecube kontroll og kutter av en liten plastikk bit så du får holdt retnings knappene nede på likt.)

Lenke til kommentar
Har du modchip?

isåfall kan du bruke SaveMiiFrii til å kjøre en Autoboot disk, eller om du er heldig har du Twilight Hack på wii minne?

Sett en Gamecube kontroll i port 4 på wiien, Rett etter oppstart av wii holder du nede alle 4 retnings knappene på likt. da vil du få se din Firmware versjon nede i hjørnet. (Krever at du åpner en gamecube kontroll og kutter av en liten plastikk bit så du får holdt retnings knappene nede på likt.)

Nei jeg har ikke modchip.

Spørsmålet mitt er nå hvor jeg kan levere inn wiien min for å få den fikset

Lenke til kommentar
Har du modchip?

Nei jeg har ikke modchip.

Spørsmålet mitt er nå hvor jeg kan levere inn wiien min for å få den fikset

Der du kjøpte den vil jeg anta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...