Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Div spørsmål nuvi 200

Odals-kongen

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har akkurat fått en brukt nuvi 200 og i den forbindelse har jeg noen spørsmål.

Er det noen muligheter for å se fartsgrensen der jeg kjører?

Hva betyr kartnavnene nt 2009, nt 2010.10 (nt har jeg lest meg til), er det år eller bare et tilfeldig nummer?

Er det mulig med software oppgradering og gir det noen nye funksjoner?

Jeg la inn et topografisk (hvis det er det det heter) vei kart fra frikart.no men hva er det til, så ut som et dårligere oppdatert orginalkart, hva har jeg missforstått?

Er det noe annet spennende man kan gjøre med denne (har lagt inn poi fotobokser)?

Er det ingen muligheter for å se fotoboksene uten å zoome inn?

Hmm... dette ble mange spørsmål men det er vel mange kloke hoder her som kan hjelpe.

På forhånd, takk for alle svar.

nuvi 200

software version 5.00

lydversjon: 2.30

gps sw versjon: 2.60m

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fartgrenser ser du bare på de store veiene, Tomtom er noe bedre.

Registrer deg på garmin.com "my garmin", mulig du får noen muligheter ang software

oppdatering der, mm.

Skal du legge inn Topo kart så tror jeg nok kartene til garmin må brukes, Topo Pro eller Topo Adventure.

Det er ikke mulig å se Poi før du zoomer inn til 80 meter, Tomtom ser du Poi hele tiden under navigering:-)

Ellers så kan du legge inn masse Poi du finner rundt på nettet.

Lenke til kommentar

Hva betyr kartnavnene nt 2009, nt 2010.10? Dette er kartversjonene. City Navigator 2010.10 nt (bil navigerings kart)er den nyaste kartversjonen for Europa no.Den kom no i sommar. Det er som du trur årstalet + utgave nr i dette året.

Topo kart(tur kart) fra frikart kan brukast i Garmin, og kan vera svært bra somme stader og svært dårlege andre stader. Frikart er avhengig av at du som brukar sender tilbake spor til stier og likn for å få utvikle seg vidare.

Topo karta i 1:50 000 til Garmin er delt i 20 kart for Norge. Der har du Topo/Topo Pro/ og nyaste Topo Adventure. Topo Adventure er rutbare etter vegar og stiar (ikkje bilnavigering).

Fartsgensene ligg i karta. Nuvi 200 har ikkje støtte for vising av dette.

At TomTom skal vera bedre i fartsgrense visning er ikkje mitt intrykk.

Både TomTom og Garmin har berre fartsgrenser på dei største ferselsårene.

Poi i Garmin kan berre sjåast i Zoomnivå 80m og innover.For bilnavigering kan du imidlertid leggja dei inn som TourGuide filer og setta avstandsvarsel på dei med eller utan lydvarsel(utan lydvarsel= lydfil utan lyd)

Dei vil då synast under køyring når du er innanfor avstandsvarselet.

Bruk WebUpdater for oppdatering av Gps. Hugs reset etter oppdatering.(Obs ta kopi av favorittene dine før reset då reset kan slette filene. /Garmin > gpx.)

PS Ta ein sikkerheitskopi av heile Garmin og gjem den for seinare gjenoppretting.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...