Odals-kongen Skrevet 15. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2009 Hei, jeg har akkurat fått en brukt nuvi 200 og i den forbindelse har jeg noen spørsmål. Er det noen muligheter for å se fartsgrensen der jeg kjører? Hva betyr kartnavnene nt 2009, nt 2010.10 (nt har jeg lest meg til), er det år eller bare et tilfeldig nummer? Er det mulig med software oppgradering og gir det noen nye funksjoner? Jeg la inn et topografisk (hvis det er det det heter) vei kart fra frikart.no men hva er det til, så ut som et dårligere oppdatert orginalkart, hva har jeg missforstått? Er det noe annet spennende man kan gjøre med denne (har lagt inn poi fotobokser)? Er det ingen muligheter for å se fotoboksene uten å zoome inn? Hmm... dette ble mange spørsmål men det er vel mange kloke hoder her som kan hjelpe. På forhånd, takk for alle svar. nuvi 200 software version 5.00 lydversjon: 2.30 gps sw versjon: 2.60m Lenke til kommentar
asbhegge Skrevet 15. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2009 Fartgrenser ser du bare på de store veiene, Tomtom er noe bedre. Registrer deg på garmin.com "my garmin", mulig du får noen muligheter ang software oppdatering der, mm. Skal du legge inn Topo kart så tror jeg nok kartene til garmin må brukes, Topo Pro eller Topo Adventure. Det er ikke mulig å se Poi før du zoomer inn til 80 meter, Tomtom ser du Poi hele tiden under navigering:-) Ellers så kan du legge inn masse Poi du finner rundt på nettet. Lenke til kommentar
nestenfjell Skrevet 16. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 16. oktober 2009 Hva betyr kartnavnene nt 2009, nt 2010.10? Dette er kartversjonene. City Navigator 2010.10 nt (bil navigerings kart)er den nyaste kartversjonen for Europa no.Den kom no i sommar. Det er som du trur årstalet + utgave nr i dette året. Topo kart(tur kart) fra frikart kan brukast i Garmin, og kan vera svært bra somme stader og svært dårlege andre stader. Frikart er avhengig av at du som brukar sender tilbake spor til stier og likn for å få utvikle seg vidare. Topo karta i 1:50 000 til Garmin er delt i 20 kart for Norge. Der har du Topo/Topo Pro/ og nyaste Topo Adventure. Topo Adventure er rutbare etter vegar og stiar (ikkje bilnavigering). Fartsgensene ligg i karta. Nuvi 200 har ikkje støtte for vising av dette. At TomTom skal vera bedre i fartsgrense visning er ikkje mitt intrykk. Både TomTom og Garmin har berre fartsgrenser på dei største ferselsårene. Poi i Garmin kan berre sjåast i Zoomnivå 80m og innover.For bilnavigering kan du imidlertid leggja dei inn som TourGuide filer og setta avstandsvarsel på dei med eller utan lydvarsel(utan lydvarsel= lydfil utan lyd) Dei vil då synast under køyring når du er innanfor avstandsvarselet. Bruk WebUpdater for oppdatering av Gps. Hugs reset etter oppdatering.(Obs ta kopi av favorittene dine før reset då reset kan slette filene. /Garmin > gpx.) PS Ta ein sikkerheitskopi av heile Garmin og gjem den for seinare gjenoppretting. Lenke til kommentar
pOOf Skrevet 22. april 2010 Rapporter Del Skrevet 22. april 2010 Noen som vet hvor mange hjem-posisjoner man kan legge til på denne GPS'en? Lenke til kommentar
nestenfjell Skrevet 22. april 2010 Rapporter Del Skrevet 22. april 2010 Om det er favorittar/vegpunkt du meiner så er det 500, men det er berre eit punkt som blir angitt som "heime possisjon" og vil fungera under hurtigtasten "Ta meg hjem". Lenke til kommentar
pOOf Skrevet 23. april 2010 Rapporter Del Skrevet 23. april 2010 Det var den "ta meg hjem" jeg mente ja. Takk for svar. Synes å huske at på en litt eldre Garmin jeg hadde kunne man ha iallefall 2 hjem posisjoner, men det finnes vel ikke lengre det da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå