Kymera Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Jeg tok meg en storfornøyd tur ut til Oslo city idag for å ENDELIG kjøpe meg en Iphone. Prisene på Telenor sine hjemmesider virket gunstige for en gangs skyld og tenkte jeg kunne unne meg en Så naiv som jeg er var det jo selvfølgelig dyrere i butikk enn på nett, men jeg tenkte det kanskje kunne være lurere å kjøpe i butikk dersom jeg skulle ende opp med å ha noen problemer med den. Der var det alt for dyrt! Lurer bare på om det er noen som har kjennskap til hvordan en det blir med eventuelle reparasjoner eller lignende når jeg handler over nett.Altså Garanti og slikt. Vurderer å kjøpe fra Telenor sine sider. Iphone 3G med superPluss abb... Takker på forhånd for svar Lenke til kommentar
Kasp0me Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Jeg tok meg en storfornøyd tur ut til Oslo city idag for å ENDELIG kjøpe meg en Iphone. Prisene på Telenor sine hjemmesider virket gunstige for en gangs skyld og tenkte jeg kunne unne meg en Så naiv som jeg er var det jo selvfølgelig dyrere i butikk enn på nett, men jeg tenkte det kanskje kunne være lurere å kjøpe i butikk dersom jeg skulle ende opp med å ha noen problemer med den. Der var det alt for dyrt! Lurer bare på om det er noen som har kjennskap til hvordan en det blir med eventuelle reparasjoner eller lignende når jeg handler over nett.Altså Garanti og slikt. Vurderer å kjøpe fra Telenor sine sider. Iphone 3G med superPluss abb... Takker på forhånd for svar Det blir akkurat som i butikk! Bortsett fra at du må sende varen inn hvis den ryker. Tar litt lenger tid fra du får den tilbake. Bare og mase på den siden du kjøpte den fra så får du rapport. Bedre det en og gå til butikken hver dag men Har sendt inn mange ting og funker helt greit for meg! Lenke til kommentar
Kymera Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2009 Jeg tok meg en storfornøyd tur ut til Oslo city idag for å ENDELIG kjøpe meg en Iphone. Prisene på Telenor sine hjemmesider virket gunstige for en gangs skyld og tenkte jeg kunne unne meg en Så naiv som jeg er var det jo selvfølgelig dyrere i butikk enn på nett, men jeg tenkte det kanskje kunne være lurere å kjøpe i butikk dersom jeg skulle ende opp med å ha noen problemer med den. Der var det alt for dyrt! Lurer bare på om det er noen som har kjennskap til hvordan en det blir med eventuelle reparasjoner eller lignende når jeg handler over nett.Altså Garanti og slikt. Vurderer å kjøpe fra Telenor sine sider. Iphone 3G med superPluss abb... Takker på forhånd for svar Det blir akkurat som i butikk! Bortsett fra at du må sende varen inn hvis den ryker. Tar litt lenger tid fra du får den tilbake. Bare og mase på den siden du kjøpte den fra så får du rapport. Bedre det en og gå til butikken hver dag men Har sendt inn mange ting og funker helt greit for meg! Høres bra ut Enda et spm: Jeg har et Onecall abb som jeg ikke har tenkt å bytte. Har jeg lovlig rett til å få dem til å låse opp mobilen til andre simkort i bindingstiden? Lenke til kommentar
RMNZR Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Leit å høre at du opplever prisforskjell på iPhone. Vi i tromsø selger den for nettpris i butikken. Lenke til kommentar
Sigurdl Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Mobiler du kjøper hos Telenor.no trur eg du kan få fikse sjå MobilData, eller annen telenorbutikk. Lenke til kommentar
Kasp0me Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Jeg tok meg en storfornøyd tur ut til Oslo city idag for å ENDELIG kjøpe meg en Iphone. Prisene på Telenor sine hjemmesider virket gunstige for en gangs skyld og tenkte jeg kunne unne meg en Så naiv som jeg er var det jo selvfølgelig dyrere i butikk enn på nett, men jeg tenkte det kanskje kunne være lurere å kjøpe i butikk dersom jeg skulle ende opp med å ha noen problemer med den. Der var det alt for dyrt! Lurer bare på om det er noen som har kjennskap til hvordan en det blir med eventuelle reparasjoner eller lignende når jeg handler over nett.Altså Garanti og slikt. Vurderer å kjøpe fra Telenor sine sider. Iphone 3G med superPluss abb... Takker på forhånd for svar Det blir akkurat som i butikk! Bortsett fra at du må sende varen inn hvis den ryker. Tar litt lenger tid fra du får den tilbake. Bare og mase på den siden du kjøpte den fra så får du rapport. Bedre det en og gå til butikken hver dag men Har sendt inn mange ting og funker helt greit for meg! Høres bra ut Enda et spm: Jeg har et Onecall abb som jeg ikke har tenkt å bytte. Har jeg lovlig rett til å få dem til å låse opp mobilen til andre simkort i bindingstiden? Jepp! Når abbonentet ditt har gått over låst tid (normalt 12 måneder) eller hvis du ikke har låst det så skal du kunne få låst det opp. Ta kontakt med din opperatør så hjelper de deg det derfra. Ikke gå til butikk. De tar som regel 100-300 kr for bryet. Jeg tok meg en storfornøyd tur ut til Oslo city idag for å ENDELIG kjøpe meg en Iphone. Prisene på Telenor sine hjemmesider virket gunstige for en gangs skyld og tenkte jeg kunne unne meg en Så naiv som jeg er var det jo selvfølgelig dyrere i butikk enn på nett, men jeg tenkte det kanskje kunne være lurere å kjøpe i butikk dersom jeg skulle ende opp med å ha noen problemer med den. Der var det alt for dyrt! Lurer bare på om det er noen som har kjennskap til hvordan en det blir med eventuelle reparasjoner eller lignende når jeg handler over nett.Altså Garanti og slikt. Vurderer å kjøpe fra Telenor sine sider. Iphone 3G med superPluss abb... Takker på forhånd for svar Det blir akkurat som i butikk! Bortsett fra at du må sende varen inn hvis den ryker. Tar litt lenger tid fra du får den tilbake. Bare og mase på den siden du kjøpte den fra så får du rapport. Bedre det en og gå til butikken hver dag men Har sendt inn mange ting og funker helt greit for meg! Høres bra ut Enda et spm: Jeg har et Onecall abb som jeg ikke har tenkt å bytte. Har jeg lovlig rett til å få dem til å låse opp mobilen til andre simkort i bindingstiden? Lenke til kommentar
RMNZR Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Høres bra ut Enda et spm: Jeg har et Onecall abb som jeg ikke har tenkt å bytte. Har jeg lovlig rett til å få dem til å låse opp mobilen til andre simkort i bindingstiden? Hos Telenor kan du få telefonen opplåst fra dag én. Bare ring kundeservice og si du har et annet simkort du også vil bruke, så ordner det seg. Dog, du må ha abonnementet i ett år. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Hvilken butikk var du innom og hvor mye kostet den? Selger selv iPhone og vet at prisene varierer noe, men en del som selger til nettpris i butikk. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 En fordel med å kjøpe i butikk, når noe er feil med telefonen, er at man ofte finner ut ved forundersøkelsen i en butikk at det rett og slett er en brukerfeil. Det året jeg jobbet med salg av mobiltelefoner, skjedde det omtrent hver dag at en eller annen ville levere telefonen til service, mens vi bare trykket på noen knapper og så var den i orden igjen. Kunden får da telefonen tilbake kun minutter etter at de kom inn i butikken. Om disse personene hadde kjøpt telefonen over nettet, så måtte de sendt det inn til nettbutikken, som vanligvis sender direkte videre til verksted uten noen forundersøkelse. Så havner telefonen i en kø på verkstedet, og blir ikke sett på før det er den telefonens tur. Så sendes den tilbake til nettbutikken, som sender tilbake til kunden. Da kan man ha risikert å være uten telefon i en måneds tid, bare for å få til svar at feilen skyldes at et eller annet var slått av/på i en eller annen meny. I tillegg må man da betale porto til nettbutikken, og mulig at både nettbutikk og verksted krever porto for alle ledd i prosessen. Noen verksted krever også betaling om de må fikse på brukerfeil. Lenke til kommentar
havfal Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Høres bra ut Enda et spm: Jeg har et Onecall abb som jeg ikke har tenkt å bytte. Har jeg lovlig rett til å få dem til å låse opp mobilen til andre simkort i bindingstiden? Hos Telenor kan du få telefonen opplåst fra dag én. Bare ring kundeservice og si du har et annet simkort du også vil bruke, så ordner det seg. Dog, du må ha abonnementet i ett år. Men det koster vel fortsatt penger å låse opp iPhone fra dag en? Eller har de endret rutinene sine? Lenke til kommentar
jic Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Høres bra ut Enda et spm: Jeg har et Onecall abb som jeg ikke har tenkt å bytte. Har jeg lovlig rett til å få dem til å låse opp mobilen til andre simkort i bindingstiden? Hos Telenor kan du få telefonen opplåst fra dag én. Bare ring kundeservice og si du har et annet simkort du også vil bruke, så ordner det seg. Dog, du må ha abonnementet i ett år. Men det koster vel fortsatt penger å låse opp iPhone fra dag en? Eller har de endret rutinene sine? Har alltid vært slik hos Telenor, hvis du har abb med binding og du kjøper mobil tlf fra dem får du den kostnad fritt låst opp, men hvis du bryter bindingen så må du betale brudd gebyr. Lenke til kommentar
havfal Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Har alltid vært slik hos Telenor, hvis du har abb med binding og du kjøper mobil tlf fra dem får du den kostnad fritt låst opp, men hvis du bryter bindingen så må du betale brudd gebyr. Det vet jeg, men slik jeg forsto det var det snakk om iPhone, og sist jeg jobbet hos en Telenorforhandler (3-4 måneder siden) fikk man ikke låst opp iPhone gratis. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 sist jeg jobbet hos en Telenorforhandler (3-4 måneder siden) fikk man ikke låst opp iPhone gratis.Mulig det er litt spesielt når det gjelder iPhone, for der er også selve telefonen sterkt subsidiert, og ikke bare via abonnementet. Det er derfor man kan bli nektet å være iPhone-forhandler om man selger iPhone uten abonnement. Men jeg mener da å ha hørt fra Telenor selv, at så lenge man har abonnement til iPhone, så har man rett på opplåsningskode gratis (jobbet hos en butikk som selger mobiltelefoner for inntil et par måneder siden). Lenke til kommentar
jic Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Har alltid vært slik hos Telenor, hvis du har abb med binding og du kjøper mobil tlf fra dem får du den kostnad fritt låst opp, men hvis du bryter bindingen så må du betale brudd gebyr. Det vet jeg, men slik jeg forsto det var det snakk om iPhone, og sist jeg jobbet hos en Telenorforhandler (3-4 måneder siden) fikk man ikke låst opp iPhone gratis. Det var rart, kjenner mange som har gjort det med 3G versjon og har gjort det med mitt 3GS uten noen spørsmål. Lenke til kommentar
wildkin Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Mobiler du kjøper hos Telenor.no trur eg du kan få fikse sjå MobilData, eller annen telenorbutikk. Stemmer nesten, bortsett fra at de kan leveres hos telekiosken! Så du vil ikke få det problemet dersom du kjøper på telenor.no siden du da bare kan levere den hos nærmeste telekiosken for å fikse den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå