Mephisto- Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Hei! Jeg leste litt rundt i NTNU tråden og fant mye bra tips om studielivet osv i trondheim. Men jeg er mer interessert i et studie, og vil helst ha litt innput fra noen som tar studiet. Hva synes dere om innholdet, opplegget, veiledere, jobbutsikter, arbeidsmengde og hvilke forutsetninger dere hadde før starten. Jeg går på en bachelor i sikkerhet og miljø (ingeniør så klart) på universitetet i Tromsø og tror ejg blir å søke meg til NTNU for å bygge på en mastergrad. Er det forresten sivil ingeniør utdanning? Takk på forhånd! Simon Lenke til kommentar
Mephisto- Skrevet 21. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2009 Lov å bumpe poster? I så fall her er en bump Lenke til kommentar
OeO Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Siden ingen som går på RAMS har svart ennå, kan jo jeg si et par ord. Startet i 4. klasse på elektronikk nå, og har gått tre år ved Høgskolen i Oslo. Kravene for meg var minimum C i snitt, minst 27sp matte/statistikk tilsvarende det de har ved NTNU. Hvis det er flere søkere enn plasser blir de tildelt eller karakterer. Hvis du får en MSc vil det tilsvare en sivinggrad. Skal nevnes at ingen faktisk får en sivinggrad lenger, men en mastergrad. Eneste forskjellen for deg blir at studet er på engelsk. Lenke til kommentar
Slackbert Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Kan jo også nevne at ind. øk. har en mulig HMS-orientering. Det er en linje mange arbeidsgivere har stor sans for, så klarer du å klore deg inn dit, er det sannsynligvis et sjakktrekk. Lenke til kommentar
OeO Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 På indøk må du som regel starte i 3. klasse og ikke 4. klasse. Lenke til kommentar
Hans_Hölzel Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Er ikke IndØk integrert master? Altså kan man kun starte første året og gå hele løpet? Lenke til kommentar
Slackbert Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Er ikke IndØk integrert master? Altså kan man kun starte første året og gå hele løpet? Jo, men indøk tilbyr også et par masterpåbygninger, hvorav den ene er innen HMS: http://www.ntnu.no/studier/hms-master Litt upresist av meg. Lenke til kommentar
OeO Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Hvis du har en bachelorgrad kan du få godkjent ganske mange fag, for så å starte i 3. klasse. For vanlig indøk kan du da søke med samordna opptak, for så å rykke litt kjapt fremover. Lenke til kommentar
Mephisto- Skrevet 26. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2009 Takk for svarene! Får se hva man finner ut når tia nærmer seg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå