nor50 Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 (endret) Har kjøpt en Lian-Li "Disktank" og 3 stk 1.5 TB disker i dag. http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=132326 Har nå satt den opp med alle switchene i stilling 1-1-1-1 som skal gi 1 stort volum. Bruker Window 7 og når jeg går inn i harddiskbehandling kommer denne opp som en ukjent enhet på 8 GB... Når jeg så går inn og velger iniatier disk går det en liten stund, så kommer følgende melding opp: "Behansling av virtuelle disker" "Den angitte nettverksressursen eller enheten er ikke lenger tilgjengelig" Så hva gjør jeg feil? Dette er jo en 3 disk-løsning. I manualen er følgende alternativ listet: BIG(Disc A+B+C), Cascading, Disk_A only + FAST(Disc_B+Disc_C) og DISC_A only (Disc_B + Disc_C). Dette er gresk for meg... Kan jeg sette den opp sånn at jeg da kan kjøre disse 3 diskene med et høyere "sikkerhetsnivå" for å miste data sånn at disse 4.5 GB blir en "sikker" 3 TB? Endret 15. oktober 2009 av nor50 Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 16. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2009 Har kjøpt en Lian-Li "Disktank" og 3 stk 1.5 TB disker i dag.http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=132326 Har nå satt den opp med alle switchene i stilling 1-1-1-1 som skal gi 1 stort volum. Bruker Window 7 og når jeg går inn i harddiskbehandling kommer denne opp som en ukjent enhet på 8 GB... Når jeg så går inn og velger iniatier disk går det en liten stund, så kommer følgende melding opp: "Behansling av virtuelle disker" "Den angitte nettverksressursen eller enheten er ikke lenger tilgjengelig" Så hva gjør jeg feil? Dette er jo en 3 disk-løsning. I manualen er følgende alternativ listet: BIG(Disc A+B+C), Cascading, Disk_A only + FAST(Disc_B+Disc_C) og DISC_A only (Disc_B + Disc_C). Dette er gresk for meg... Kan jeg sette den opp sånn at jeg da kan kjøre disse 3 diskene med et høyere "sikkerhetsnivå" for å miste data sånn at disse 4.5 GB blir en "sikker" 3 TB? De får det ikke til på Netshop heller... ;-) Hei på deg! Har testet på produktet i hele dag selv uten å få det til å fungere. Hans Petter på MicroPlex er dessverre på ferie, så jeg fikk ikke noe hjelp derfra siden han er i Kina. Jeg holder fortsatt på, så gir melding igjen når jeg finner ut av noe J ******' Netshop Kundesenter Lenke til kommentar
waveshaft Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Funnet noen løsning ? Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 17. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2009 Funnet noen løsning ? Nei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå