StureRasch Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Hei, jeg la følgende inn i forumet for hovedkort, cpu og minne, men prøver her itilfelle noen overklokkere har noen ideer som f.eks hva som kan være skadet: Hei, jeg har et a7v8x hovedkort, en xp2400 cpu overklokket til 2200 mhz og en twinmos 333 mhz 512 mb rambrikke for å nevne noe. Maskinen er vannkjølt. Etter å ha prøvd å økt multiplieren ett hakk og økt vcore til 1.7 kom det masse grafikkstøy på skjermen, både i dos, bios og i windows. Jeg lastet inn default settings i bios slik at både ram, vcore og cpu-speed ble satt ned til det det skulle være, men det hjalp ingenting. Jeg slår så av pc'en og lar den være av ei stund. Da jeg starter den opp fungerer den fint ei lita stund før grafikkstøyen popper opp og maskinen må slås av. Grafikkstøy er tilfeldige firkanter spredt ut over skjermen, deler av skjermbildet henger igjen, fargede prikker osv. Kan noen hjelpe meg med dette? Takk! ps (jeg har kjørt maskinen med høyere cpu hastighet og vcore før, samt at tempen aldri har vært i nærheten av et farlig nivå. Jeg har og prøvd å bytte skjermkort). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå