Gå til innhold

Trimming av 6HK yamaha 2007 mod


Anbefalte innlegg

hei, jeg har en 6hk 4takter yamaha jeg har lyst å få mere futt i.

 

Jeg har prøv å lese litt rund på nette men finner ingen plassa kor noe førnuftig står.

 

Det eneste jeg har funet ut er at den er av samme blokk og sylinder som 8hk og 9,9hk har som jeg vil i go tro tippa at det er noe form for plombering på den.

 

Så hvis det er noen som har peiling og kan komme med gode innspill hadde jeg vær meget takknemlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hadde det vært 2 takter så ville eg sagt skifte eksos og gjort noe med forgasser.

 

Haha!

 

Eksos?

Forgasser?

 

Hvordan skal du greie å få mer ytelse ut av å skifte eksosrørene (hvis d va d du meinte) når det går ned gjennom stammen og ut gjennom propellen?

 

Yamaha sluttet med forgassere i 2003, de har elektrisk innsprøytning!

 

Mvh

Yamaha F100

Lenke til kommentar
hei, jeg har en 6hk 4takter yamaha jeg har lyst å få mere futt i.

 

Jeg har prøv å lese litt rund på nette men finner ingen plassa kor noe førnuftig står.

 

Det eneste jeg har funet ut er at den er av samme blokk og sylinder som 8hk og 9,9hk har som jeg vil i go tro tippa at det er noe form for plombering på den.

 

Så hvis det er noen som har peiling og kan komme med gode innspill hadde jeg vær meget takknemlig.

 

Hei.

 

Tror du har feilet litt.

Slik jeg har forstått det er det 6hk og 8hk som har samme blokk og 9,9 og 15 som har samme blokk.

Hvis ikke hadde no mange bare kjøpt en 6hk og chippet den opp til 15 og spart mange tusen.

 

Den eneste/beste måten er å skifte chip. Hvis du hadde hatt en 9,9 hk kunne du bare å skrudd ut en liten skru så vips så hadde du hatt 5,1hk mer.

 

Du kan undersøke litt på www.yamaha.no og ringe til en levrandør.

 

Lykke til.

 

Mvh

Yamaha F100

Lenke til kommentar
hadde det vært 2 takter så ville eg sagt skifte eksos og gjort noe med forgasser.

 

Haha!

 

Eksos?

Forgasser?

 

Hvordan skal du greie å få mer ytelse ut av å skifte eksosrørene (hvis d va d du meinte) når det går ned gjennom stammen og ut gjennom propellen?

 

Yamaha sluttet med forgassere i 2003, de har elektrisk innsprøytning!

 

Mvh

Yamaha F100

 

 

 

Nei er nå bare de 9.9 eg har skifta blokk på ifra 15 hk så bytta me over eksosen også.

meeen det var evinrude da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...