Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp til å installere aktiv-bass i bagasje rom. Hvor kobler jeg remote?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har fått en aktiv bass av en kompis og skal hente den neste helg. Så i dag var jeg innom Clas Ohlson og handlet kabler. Har nettopp laggt RCA-kabelen og skal ta plus kabelen i morgen. Det jeg lurer på er egentlig hvor jeg skal koble remote kabelen som er fast i RCA-kabelen, både på spilleren og på bassen. Det fulgte også med en blå ledning som jeg ikke har den fjerneste aning hva den kan være til.

Bruker en Alpine 104Bti CD-spiller. Der er det en inngang hvor det står rem. Regner med det er kun for å ha mulighet til å koble til en fjernkontroll. Siden det er en slags minijack inngang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor finner jeg jord i bilen, har en meget kort ledning. Har prøvd å søke litt på nett å litt i Haynes boka. Finner kun at det skal være to i "bagasjutrymmet" på høyre og venstre side. Men finner ingen jordforbindelse, er ikke heller sikker på hvordan den ser ut.

Lenke til kommentar
Hele chassiet i bilen din er jord, hehe... så det er bare å finne et egnet sted, setebelte feste feks. Har du mulighet til å få sveiset inn et feste i gulvet baki, så er det det beste ;)

Alt av metall i bilen din er, eller skal være jordet. (med untak av røde ledninger)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...