Solid Edge Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Hei. Jeg har fått en aktiv bass av en kompis og skal hente den neste helg. Så i dag var jeg innom Clas Ohlson og handlet kabler. Har nettopp laggt RCA-kabelen og skal ta plus kabelen i morgen. Det jeg lurer på er egentlig hvor jeg skal koble remote kabelen som er fast i RCA-kabelen, både på spilleren og på bassen. Det fulgte også med en blå ledning som jeg ikke har den fjerneste aning hva den kan være til. Bruker en Alpine 104Bti CD-spiller. Der er det en inngang hvor det står rem. Regner med det er kun for å ha mulighet til å koble til en fjernkontroll. Siden det er en slags minijack inngang. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Rem hullet er jo til remote kabelen.. Den gjør sånn at forsterkeren slår seg på når spilleren kommer på Lenke til kommentar
Solid Edge Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2009 Hvordan kobler jeg den til da? Slik er det på enden av kabelen, kabelsko. Og på spilleren er det en type minijack inngang. Det kan nevnes at jeg tok feil, jeg har en Alpine 103BT. Lenke til kommentar
M-J Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Det går sannsynligvis en blå kabel ut bak på spilleren din. evt. kan du koble den til baklys, antenne eller annet utstyr som skrur seg på når du skrur på bilen. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 REM hullet er til fjernkontroll ja, så det skal du IKKE bruke... Du bør derimot ha en blå ledning bak på spilleren, som heter rem eller antenna, eller noe i den duren Den andre enden skal inn på remote på bassen... Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Oida Jeg dreit meg sorry xD Lenke til kommentar
Solid Edge Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2009 (endret) Takker for svar, når jeg tenker meg om er det muligens en blå/grå kabel ekstra bak spilleren. Men er det noen som vet hva den blå ledningen skal være til? Plus? Endret 15. oktober 2009 av Solid Edge Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Du skal forresten mest sansynlig ha to "pluss"-kabler til spilleren. En fra tenninga som slår på spilleren når du skrur på tenninga og en med konstant +12V. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Takker for svar, når jeg tenker meg om er det muligens en blå/grå kabel ekstra bak spilleren. Men er det noen som vet hva den blå ledningen skal være til? Plus? Som jeg sa, den skal til remote på suben... Lenke til kommentar
Solid Edge Skrevet 16. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2009 tenkte på den som fulgte med i kabel pakken... Lenke til kommentar
Solid Edge Skrevet 16. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2009 Hvor finner jeg jord i bilen, har en meget kort ledning. Har prøvd å søke litt på nett å litt i Haynes boka. Finner kun at det skal være to i "bagasjutrymmet" på høyre og venstre side. Men finner ingen jordforbindelse, er ikke heller sikker på hvordan den ser ut. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Hele chassiet i bilen din er jord, hehe... så det er bare å finne et egnet sted, setebelte feste feks. Har du mulighet til å få sveiset inn et feste i gulvet baki, så er det det beste Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Hele chassiet i bilen din er jord, hehe... så det er bare å finne et egnet sted, setebelte feste feks. Har du mulighet til å få sveiset inn et feste i gulvet baki, så er det det beste Alt av metall i bilen din er, eller skal være jordet. (med untak av røde ledninger) Lenke til kommentar
Solid Edge Skrevet 16. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2009 Fant en egnet mutter under setet. Tror den er ment til jording bruk. Da hadde man snart også lagt alle kablene, måtte ta en pause no på grunn av dritvær Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå