zanettii Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 (endret) Heisann! Da er det vell min tur til å lage er prosjekt her på diskusjon.no. Dette er et godt planlagt prosjekt, som bygges i bil! Maskinen blir bygd i en Volkswagen Golf3 1.8L 94". Systemet inneholder en komplett desktop maskin og en Pyle 7" skjerm. Har tyvstartet litt, så blir en fin start på prosjektet. Bilen: For de interesserte, så ser delelisten slik ut: PC: (Denne skal monteres i hjulbrønnen) - 512 RAM (Kommer mere) - Intel et eller annet CPU. - 10GB Intern HDD for OS. - WD 500GB ekstern HDD for musikk/film. - Ekstern DVD-ROM. - 300W PSU. Bilde: Prøveoppsett, ikke det endelige produktet. Alt dette i en fin innpakning, selv om det ikke vil vises noe spesielt. Gadgets: - GPS mottager. - Ryggekamera. - Pyle PLVHR75 7" med 7" Touch-Film. - Roadrunner Carputer-program. Eksempel. - Internett. - 400W Strømomformer. Kommer bilder av dette, venter på deler. Stereo: - 2x Pioneer TS-W3002D4 - Harman Kardon CA-470 - Pioneer i dører. - Pioneer DEH-2100UB Bygd fra grunnen av, skreddersydd til bilen. (Ikke helt 100% ferdig) Bilder: Sketchup modellen som jeg lagde før bygging av kasse og hatthylle. Carputer kommer blir ikke monter som anvist på bilde. Skal monteres plexiglass i opprommet under 6x9", med opplyst Pioneer logo! Første oppdatering: 15.10.09 Da er skjermen ferdig tilpasset i midtkonsollen, var en lang prosess dette. Er nå bare lakkert kjapt, slik at det ikke blir gjennomskinn hvis det forekommer rifter e.l. Sort skai er kjøpt inn, og blir lagt på iløpet av helgen. Venter på deler enda, slik at jeg får begynt monteringen av pcen i hjulbrønnen! Bilder: Slik skal skjermen monteres i midtkonsoll. Ferdig tilpasset, ingen bilder gjennom prosessen dessverre. Vil tro de fleste har sett sparkel og lakk tørke før.. Litt mørkt, men gir nå en integrert og original følelse. Kommentarer mottas med takk her! Endret 20. oktober 2009 av zanettii Lenke til kommentar
zanettii Skrevet 16. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2009 (endret) I dag kom dette! GPS-mottager og noen kabler! Update i morgen, da skal det trekkes skai! Endret 17. oktober 2009 av zanettii Lenke til kommentar
zanettii Skrevet 17. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2009 (endret) Da var midtkonsollen trekt opp i skai, med noe variert resultat. Bilder: Her er skjermen tilkoblet, og en bryter for hovedstrøm er også monter. Klar til å trekke opp! Limet lagt. Midt i tilpassingen. Girspakdeksel og håndbrekkdeksel er også trekt opp, kommer flere bilder etterhvert! Kommentarer? Kommentarer mottas med takk her! Endret 17. oktober 2009 av zanettii Lenke til kommentar
zanettii Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2009 På grunn av behov for AUX på spilleren, pga tilkobling til pc. Så måtte jeg kjøpe ny headunit. En Pioneer DEH-2100UB ble derfor kjøpt inn, billig og har aux : ) Håper på pakke i posten i dag, ventet over 1mnd på den nå! Lenke til kommentar
zanettii Skrevet 22. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2009 (endret) Deler kom i dag! Veldig dårlig bilde, men får holde til så lenge.. Ekstern DVD-ROM, Touch-Film, USB-dongle, Strøm-omformer, 5x USB kabler, 3D lydkort, og en haug med krympestrømper! Flere updates senere i dag folkens : ) Endret 22. oktober 2009 av zanettii Lenke til kommentar
zanettii Skrevet 4. november 2009 Forfatter Del Skrevet 4. november 2009 Heisann! Lenge siden sist.. Jeg skal hente ny bil i helgen, så fortsetter prosjektet i den! Passat 1.8l turbo : ) More to come! Kan også glede at Steelseries og Roccat har vist interesse for prosjektet! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå