Techster Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Har en listview med mange ikoner. Skulle gjerne kunne gjort slik at man kunne merket flere i en sleng ved å holde nede venstre musetast og "dra over" så mange ikoner jeg vil.(ala desktop i windows). Har problemer med å skjønne hvordan jeg skal nærme meg dette problemet. Hvordan får jeg f.eks tegnet "oppå" ikonen i listviewen? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Høh? Det er en innebygget funksjon for dette i ListView etter det jeg vet... ListView er vel netopp den kontrollen som brukes i Explorer. Skru på DragEnabled (eller hva det heter) Det er litt mer komplisert å få til drag&drop enn det burde vært, men ikke fryktelig vanskelig. Lenke til kommentar
Techster Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2009 (endret) ... Tror det funker.... Endret 15. oktober 2009 av Techster Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 DragEnabled er vel for å la en ListView ta imot drag'n'drop. Er det ikke en parameter som heter MultiSelect eller noe slik? -C- Lenke til kommentar
miXer Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Du har helt rett ChristianW. AllowDrop er bare for å godta att en bruker kan dra objekter inn i listviewen. MultiSelect er den som gjør at du kan merke flere items, og kan holde venstre musetast nede og merke mange ved å dra en boks rundt dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå