Gå til innhold

Da er det rett før bestilling av HTPC

Anbefalte innlegg

Etter å ha lest endel her så har jeg satt opp denne handlekurven

Skal brukes til 50" plasma via hdmi til 1080p filmer, musikk og litt internett.

Har noen forslag til forbedringer? Kanskje ting som kan byttes ut slik at jeg får alt på en webshop?

Takker for svar og forslag!

Endret av Epsilon-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du føler deg litt safe på et Ubuntu + XBMC (linux) oppsett ville jeg valgt en ION maskin istedenfor å bygge, les mer her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1127304&hl=

Behold tastatur (funker out-of-the-box) og kjøp en fjernkontroll (hvis ønskelig).

Forøvrig må du også regne med at "Antec Fusion" koster 1200 kr, ikke 525 som prisguiden sier her. Det er mpx sitt system som melder feil.

AMD har meg erfart å bli varme ergo du kan få høy viftestøy...

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte nylig denne og kan avkrefte at AMD (hvertfal denne prosessoren) blir varm og du kan få problemer med viftestøy.

Jeg vil ikke anbefale AMD til Ubuntu. Har selv brukt Ubuntu i 4 år på alle maskinene jeg har hatt, men når jeg gikk for dette oppsettet måtte jeg over på Win 7 for at alt skulle fungere 100%.

Lenke til kommentar

Nvidia ION passer kanskje noen, men den er meget begrensende:

Fordeler:

* Liten

* Bruker lite strøm

Ulemper:

* Ingen ekspansjonsmuligheter til tvkort

* Ikke støtte for lydformatene Dolby True HD, DTS HD

* Ikke vifteløs (grunn nok til å holde seg unna)

* Ikke støtte for Hulu, YoutubeHQ og andre formater som ikke støtter GPU

* Moderate postprosesseringsegenskaper (Oppskalering DVD, deinterlacing tvsendinger).

* Ingen oppgraderingsmuligheter.

Så lenge man vet hva man velger bort er Nvidia grei.

Lenke til kommentar

Tjo, nå blir ikke HTPCen over fra AMD vifteløs lell ;)

Ikke tv-kort er begrenset til denne Asrock modellen, det finnes byggealternativer med PCI-plass og ION.

Lyd i DD/DTS HD er helt riktig, man får ikke støtte på det med ION 330 boksen iaf...

All flash "driten" i mine øyne blir nok støttet i fremtiden pr nå stemmer det...

Mythtv støtter VDPAU og deinterlacer uten problemer, XBMC oppskalerer DVD uten problemer.

For en som skal se 1080p filmer, musikk og litt internett. er Asrock 330 boksen mer en god nok...

Endret av Largie
Lenke til kommentar

Jeg støtter ditt opprinnelige forslag. Har en lignende selv, med samme CPU, og den spiller 1080p flytende og klokkes lett til 3.6 ghz uten å lage noe varme.

Du trenger ikke DXVA/VDPAU i XBMC med den CPU'en. Jeg ville bare kjøpt den slik den er, så får du heller ta det som en bonus hvis det blir DXVA på win-branch etter hvert :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...