Gå til innhold

GreenMachine - en worklogg av aGal


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med feber på nærmere 41 har jeg ikke orket å komme med noen oppdatering folkens.

Får se om jeg kommer med en i morgen da jeg ikke har fått hentet CPU kjøleren pga sykdom.

Kan ikke love noe, men om jeg er friskere i morgen skal jeg se om jeg får hentet den og tatt en haug med bilder til dere :D

 

EDIT:

Har ikke dørene til kabinettet enda, håper jeg får de i morgen.

Eller så kan de se mørkt ut for orginaldører. Krysser alle fingrer for at jeg får de!

Endret av aGal
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...
Du burde jo gå for passiv kjøling da. Mye grønnere enn vifter :)

 

Vet ikke helt om det er mere miljøvennlig å gå for mere metall eller noen plast vifter, men kanskje du er inne på noe! ;)

Skal jeg få en så miljøvennlig maskin som mulig ville det kostet masse tid og krefter på å sjekke hit og dit om det er miljøvennlig produksjon, om produktet er miljøvennlig i seg selv osv.

Etter som dette vil være en fullblods spillemaskin så ut-går passiv kjøling, selv om jeg vil ha maskina så stille som mulig!

Du fikk meg til å tenke på å få testa om CPU kjøleren passer i kabinettet, får skru den på et gammelt hovedkort jeg har i en PC her og sjekke åssen plassen blir! :)

Lenke til kommentar

Dersom det er en fullblods gaming maskin vil det sikkert ikke være nok med passiv. Er enig med at det kan være litt tidkrevende å finne grønne deler, men det finnes sikkert :)

 

Men eller et ytterst flott prosjekt, vurderer selv å bygge en grønn maskin (server though) utpå nyåret. Lykke til :)

Lenke til kommentar

Da har jeg fått gjort en kjapp test av viftene.

FRACTAL DESIGN sine vifter jeg har testet(120, 80 & 60 mm) bråker ikke, legger man øret inntil høres en svar el-motor lyd. Når det kommer til luft flyt kjentes det ut som 60mm flyttet mest luft i forhold til størrelse. 80mm var ok, men 120 var hakket bedre.

 

Etter som de to 60mm viftene flytter greit med luft og får jobben med å frakte ut luft fra CPU kjøler lover dette godt for temperaturer, PSU tar også luft fra CPU kjøler.

Lurer også på om jeg skal bruke en eller to av de 80 mm jeg kjøpte i sidedøren for å flytte luft ved skjermkortet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...