radisson Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Hei tenkte å meddele noe jeg tror ikke mange vet om - en finesse som svært få har snakket om er at det er mulig å spille av ganske smooth HD-video i remote desktop i Windows 7. Men det som heller ikke nevnes noe sted i sammenligninger og slikt er at dette krever windows Ultimate / Enterprise på den maskinen som videoklippene ligger på. Enda en grunn til å gå for Ultimate :-) Lenke til kommentar
myhken Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Hei tenkte å meddele noe jeg tror ikke mange vet om - en finesse som svært få har snakket om er at det er mulig å spille av ganske smooth HD-video i remote desktop i Windows 7. Men det som heller ikke nevnes noe sted i sammenligninger og slikt er at dette krever windows Ultimate / Enterprise på den maskinen som videoklippene ligger på. Enda en grunn til å gå for Ultimate :-) Har du noe fakta som underbygger den påstanden? Du kan jo kjøre Remote Desktop på Windows 7 pro utgaven også (altså ta over en pc som kjører W7 Pro). Ser ingen grunn til at dette kun skal funke på Ultimate/Enterprise. Ser heller ingen grunn til å se HD video via Remote Desktop, da må det være bedre å dele filen og se den direkte på en annen pc. Anbefaler de fleste Windows 7 Home Premium, om du ikke absolutt trenger muligheten til å ta over pcen via Remote Desktop da...ellers er det bortkastet å bruke så mye penger på W7. Lenke til kommentar
radisson Skrevet 16. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2009 Har du noe fakta som underbygger den påstanden? Du kan jo kjøre Remote Desktop på Windows 7 pro utgaven også (altså ta over en pc som kjører W7 Pro). Ser ingen grunn til at dette kun skal funke på Ultimate/Enterprise. Ser heller ingen grunn til å se HD video via Remote Desktop, da må det være bedre å dele filen og se den direkte på en annen pc. Anbefaler de fleste Windows 7 Home Premium, om du ikke absolutt trenger muligheten til å ta over pcen via Remote Desktop da...ellers er det bortkastet å bruke så mye penger på W7. Hei, jeg fant dette her, og det viser seg jo at remote desktop ikke bare er remote desktop men mye mer http://blogs.msdn.com/rds/archive/2009/07/...-r2-part-1.aspx og hvis du ser på http://blogs.msdn.com/rds/archive/2009/08/...dows-vista.aspx så får du også en fin oversikt over hva slags rare finesser som finnes i Remote desktop. Og er forsåvidt enig i at det er nok de aller færreste som har behov for det, men det er vel ikke alltid man har mulighet til få SMB-tilgang for å få satt opp fil-share og da er det jo veldig greit å kunne streame ting heller. Og ja jeg synes også Win7 ultimate er ganske dyrt ja. Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 (endret) Litt avhengig av behovet for å fjernstyre egne PC'r så har man f.eks den nettbaserte tjenesten logmein.com eller VNC Begge har både gratisversjoner og betalbare med større funksjonalitet. Bruker selv logmein mye, da når jeg hjemmemaskinen fra jobben. Er behovet for remote stort så går man for Ultimate, men for de aller fleste hjemmebrukere så vil jeg tro behovet er fraværende eller svært lite. ---- Edit: I forhold til trådstarters emnefelt så er jeg helt ute i OT-land.. Mitt innlegg har ingenting med HD-avspilling å gjøre Endret 20. oktober 2009 av Mozze Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå