Gå til innhold

Hjelp til deff kosthold (sette opp)


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har trent i 5 uker nå med cardio og styrketrening. Etter litt leting fant jeg ut om dette med deff.

Har lest endel på flere deff kosthold "programmer/dieter". Men jeg blir ikke helt klok på dette.

Litt info om meg

Alder: 16

Vekt: 78kg

Mål: Miste fett og komme ned i ca 74-75kg i første omgang.

 

Kjører cardio 3 ganger uken.

 

Mitt daglige energiforbruk er rundt 2557 kcal. Regnet ut med Iform sin kalorikalkulator.http://www.iform.no/pub/art.php?id=444

 

Jeg tar fortiden ikke noe form for proteinshake/kreatin etc.

Næringstilskudd bruker jeg b-vitaminer, c-vitaminer (brustablett), 1-2ss med olivenolje og anti-biotika (personlige grunner)

 

- Er det lurt å bruke evnt proteinshake og anti-biotika samtidlig?

 

Så nå kommer det "store spørsmålet", kan noen hjelpe meg med å sette opp et slikt kostholds program som går noelunde slikt:

 

Frokost (6:30 - 7:10): ***

Lunsj: ***

Mellommåltid etter middag?: ***

Kvelds: ***

(Før og etter trening?: ***)

 

Jeg spiser det meste.

 

Reply om jeg mangler noe eller om du vil vite mer.

 

Håper på et positivt svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...
Metode nr 2 er en vanlig deff, dvs kcalunderskudd.

Ca 25kcal pr kg kroppsvekt pr dag , da vil styrketreningen kun beholde massen , ikke øke den.

Men du vil redusere fettprosenten.

 

25x vekten?! Hvor har du det regnestykket fra?

Hadde jeg fulgt 25x vekta mi i kcal per dag, så hadde jeg liggi 1500 kcal under forbruket mitt. Og det vil mest sannsynlig føre til muskeltap. Du trenger faktisk bare ligge mellom 200-500 kcal i underskudd for å forbenne fettet.

 

Du veier 78 kg og er 183cm høy, hva i all verden skal du med en deff...

Lenke til kommentar
25x vekten?! Hvor har du det regnestykket fra?

Hadde jeg fulgt 25x vekta mi i kcal per dag, så hadde jeg liggi 1500 kcal under forbruket mitt. Og det vil mest sannsynlig føre til muskeltap. Du trenger faktisk bare ligge mellom 200-500 kcal i underskudd for å forbenne fettet.

 

Det er relativt, siden ca 33 er normalt gjennomsnitt så begynner man et sted på 20tallet og justerer etter resultatene, da vil man til slutt ende opp rett uansett hvor man begynnte.

500kcal i minus fra mat og 500kcal i minus fra trening gir ca en kg ned i uka det.

Endret av War
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...