GrevenLight Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Hei, har kart prøve og der må jeg kunne alle land og hovedsteder i Afriak, Asia og Amerika. På alle atlas jeg har sett i er det bre forskjellige sider med deler av landene og det er fult av småbyer og alt annet uviktig. Lurte på om noen visste et sted på nettet eller i en butikk hvor jeg kan kjøpe et stort kart med bare land og hovedsteder? Takker for svar Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 (endret) Et tips: Det finnes en masse flash-spill som går ut på å plassere land og hovedstader. Min erfaring er at de faktisk er ganske lærerike. Endret 15. oktober 2009 av Henrik B Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Om du går på VGS og har tilgang til lærenettstedene til Lokus, finner du gode interaktive kartoppgaver der. Lenke til kommentar
EnV Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Det er vell bedre å finne nettsider en å betale et par lapper for et atlas du ikke kommer til å bruke mye Jeg vil oppfordre deg til å se gjennom Globalis. De har en god mengde med fakta samt statistikk av verdens landene :] Lenke til kommentar
GrevenLight Skrevet 16. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2009 Et tips: Det finnes en masse flash-spill som går ut på å plassere land og hovedstader. Min erfaring er at de faktisk er ganske lærerike. Har du link til en sånn side? Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Søk på "geography flash game" eller noe slikt. Lenke til kommentar
GrevenLight Skrevet 16. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2009 Ahh, takker Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Ser ut som du fann nokon, men eg kan nemne ei side som eg synst er fin: http://www.sporcle.com/games/category/geography Lenke til kommentar
GrevenLight Skrevet 22. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2009 Gruble.net funket kjempe bra Kan Asia og Oseania helt greit, Amerika 100% men Afrika sliter jeg fortsatt meg Lenke til kommentar
Olum Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Purposegames.com er genialt for geografiquizer. Registrer deg der, så lagrer den toppscoren din også. Europas land Europas hovedstader Afrikas land Afrikas hovedstader Asias land Asias hovedstader Sør- og Mellom-Amerikas land Sør- og Mellom-Amerikas hovedstader USAs stater Statenes hovedstader Lenke til kommentar
GrevenLight Skrevet 22. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2009 Men Gruble.net har sånn at man skal plasere landene og hovedstadene.. Er Purposegames.com også sånn ? Lenke til kommentar
Olum Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Jada. Man kan plassere land, hovedstader, større byer, fjell, elver etc. alt etter hvilken quiz man tar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå