Gå til innhold

BK: bølger i sanden


dan83

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tja, litt mørkt nede til venstre i forgrunnen. Himmelen er litt utbrent, men ellers et fett bilde. Hvilket utstyr er det du har da?

 

Er enig at det kanskje en smule mørkt nede til venstre, men syntes ikke himmelen er nok utbrent til at det gjør noe særlig=)

 

Jeg bruker kun et ultrazoom kamera; fujifilm s6500fd. Så lenge jeg skyter i raw og holder meg til base iso (iso 100-200), så tar det veldig fine skarpe bilder. Årskaen til dette er delvis for at det kun har en 6.3mp sensor som passer utmerket til linsa=)

 

Men etter januar så er det ikke umulig at jeg har eos 450d med canon 17-45mm(L linse). Velger heller å kjøpe et litt billigere hus og bedre objektiv, siden huset kun er et "medium" for linsa...slik jeg ser det i hvert fall. Skal også etter hvert skaffe meg canon 100mm makro og noen ND filtere; da har jeg omtrent alt jeg trenger for en god stund

Lenke til kommentar
Jeg kan i alle fall anbefale 17-40mm. Den er kjempebra! Det er litt vignetering, men det merker du ikke på crop-camera. Eos 450D tror jeg skal være et bra alternativ å begynne med. Jeg begynte med et 400D og har spart og spart penger, for å så gå til innkjøp av bedre utstyr. Lykke til!

 

skulle gjerne begynt med eos 5d jeg, men blir litt i dyreste laget ;) Syntes uansett at det er objektivene som telles, ikke huset! Ok, man får litt flere funksjoner med semi pro og pro modellene og kanskje litt mer dynamisk omfang.Største problemet egentlig med nybegynner modellene, som feks eos 450d d, er at ergonomien ikke er noe særlig å skryte av og huset tåler derimot mye mindre, men dette vet jo du selvfølgelig=)

 

Merker du forresten noe forskjell på bildekvaliteten mellom eos 5d og eos 400d hvis du bruker 17-40mm objektivet? Er veldig interessert i å høre om du ser noe tydelig forskjell her? :)

Endret av dan83
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...