JonTj Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Skal bygge meg HTPC der et av målene er at den skal være mest mulig støysvak. Regner med at et skjermkort med passiv kjøling skal holde mer enn nok, eller gjør det ikke det? Anyway, hvilket kort gir mest ytelse av de vifteløse skjermkortene? Kortet må ha HDMI. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 regner med vi kommer til å se noen godbiter at passivt kjølte skjermkort til htpc når ati 5700 serien får mer fotfeste Lenke til kommentar
Ducktoy Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Som alltid: Best defineres individuelt ut i fra bruk: Hva skal du bruke HTPCen til? Lenke til kommentar
JonTj Skrevet 16. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2009 (endret) Som alltid: Best defineres individuelt ut i fra bruk: Hva skal du bruke HTPCen til? Den skal spille alt av video, oppløsning opp til full HD. Jeg skal ha en Blurayspiller i den. Jeg vet at cpu'en jeg har tenkt å bruke i dette systemet ikke blir noen flaskehals i så måte. edit:leif Endret 16. oktober 2009 av JonTj Lenke til kommentar
super_1990 Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 ATi's HD 4350 Spiller alt full HD + at du får 7.1 surround ut av HDMI utgangen på skjermkortet, uten noe ekstra kabel fra lydkortet. ATi har også en funkson som heter avivo som avbelaster cpuen for spilling av HD matriale og lar heller skjermkortet ta seg av denne prossesen. Lenke til kommentar
C64C Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 (endret) Jeg kjøpte nylig et Sapphire Radeon HD 4670 Ultimate (ingen vifte, men kjøleblokk). Det har HD audio og HDMI-utgang. Det kjøres på en Dell 305 watts PSU. Det har faktisk imponert meg litt, det bruker lite strøm, yter ganske godt i spill (testet med AMD X2 6000+ i World in Conflict og HawX) og det er HELT stille. Endret 17. oktober 2009 av C64C Lenke til kommentar
SkoMedHull Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 https://prisguiden.no/product.php?p...3&cat_id=30 Denne er vel noe av det heftigste(trooor jeg), man får med passiv kjøling. Har lest så mange tester av dette kortet, men mener det yter godt. Ps. Hvis du har mye passiv kjølig så må du huske gode vifter ellers i kabinettet. Store vifter på lav frekvens er vel ofte en god løsning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå