Gå til innhold

Problemer med tilkobling av Xbox360 på Tatung 32"

Anbefalte innlegg

Heisann

Problemet mitt er at jeg ikke får kobla XBOX360 med component kablene til tven for HDkvalitet.

Har prøvd med flere xboxer og flere forskjellige kabler. Så etter elimineringsmetoden fant jeg ut at det måtte være tven det var et problem med :(

Kobler de 3 component kablene på riktige farger på tven og kobler rød og hvit kabel for lyd. Lyden kommer da, men ikke bilde. Dette kommer da inn på CVBS inngangen. Det er fryktelig irriterende å skulle spille med dårlig kvalitet, når jeg vet at skal kunne få så mye bedre!

TVen er kjøpt på Komplett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann

Problemet mitt er at jeg ikke får kobla XBOX360 med component kablene til tven for HDkvalitet.

Har prøvd med flere xboxer og flere forskjellige kabler. Så etter elimineringsmetoden fant jeg ut at det måtte være tven det var et problem med :(

Kobler de 3 component kablene på riktige farger på tven og kobler rød og hvit kabel for lyd. Lyden kommer da, men ikke bilde. Dette kommer da inn på CVBS inngangen. Det er fryktelig irriterende å skulle spille med dårlig kvalitet, når jeg vet at skal kunne få så mye bedre!

TVen er kjøpt på Komplett.

Skjekka at du er på riktig kanal på skjermen? Om jeg husker rett har du også en "knapp" på ledningen til xboxen ( tv-360 ). Er den skrudd på riktig?

Lenke til kommentar

Den er kobla rett på kabelen ja. Dersom jeg setter den på vanlig TV så får jeg opp bilde, men da i dårlig kvalitet selvfølgelig.

Jeg regner med at CVBS er riktig kanal for component inngangen. Jeg har rota meg gjennom alle andre innganger, ingen forskjell der.

Har også prøvd å kjøre signalet gjennom en forsterker, men det ble ikke noe forskjell :(

Kjører HTPC gjennom forsterker og inn i TVen med HDMI kabel, og dette funker knirkefritt.

Er det noe triks jeg må gjøre for å få HD på component inngangen?

Har sitti å gått gjennom menyen på tven flere ganger, finner ingenting å stille på der.

Har også sett på menyen på Xboxen om det kan være noe med innstillingene på den. Men det skal det ikke være.

Koblet xboxen til en annen tv med component inngang, da kom bildet opp med en gang.

Flere ideer?

Endret av tool-nes
Lenke til kommentar
Den er kobla rett på kabelen ja. Dersom jeg setter den på vanlig TV så får jeg opp bilde, men da i dårlig kvalitet selvfølgelig.

Jeg regner med at CVBS er riktig kanal for component inngangen. Jeg har rota meg gjennom alle andre innganger, ingen forskjell der.

Har også prøvd å kjøre signalet gjennom en forsterker, men det ble ikke noe forskjell :(

Kjører HTPC gjennom forsterker og inn i TVen med HDMI kabel, og dette funker knirkefritt.

Er det noe triks jeg må gjøre for å få HD på component inngangen?

Har sitti å gått gjennom menyen på tven flere ganger, finner ingenting å stille på der.

Har også sett på menyen på Xboxen om det kan være noe med innstillingene på den. Men det skal det ikke være.

Koblet xboxen til en annen tv med component inngang, da kom bildet opp med en gang.

Flere ideer?

Søren, det var da kjipt da! Sleit med det når jeg hadde 360-pro. Nå har jeg Elite med HDMI inngang og slipper det. Har desverre gått tom for ideer. Skal høre med en kamerat som har peiling på detta. Han er inne på dette forumet så skal spørre han om han kan ta en titt, han har garantert andre løsninger som ikke jeg har :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...