Gå til innhold

Er dette en bra PC?

Gjest medlem-98070

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-98070

Fått tilbud om å få denne som erstatning for en eldre PC som ble ødelagt (forsikring):

Acer TM8471 Timeline - LX.TTP0Z.312 ( 14.0" WXGA LED/SU7300

C2D/4GB/320GB/GMA 4500MHD (UMA)/DVD-SM/nWLAN/6 cell 2,8/Cam/BT/FP/VB

Mesteparten av dette sier meg ingenting...

Eneste jeg husker fra den jeg hadde før er at den het Acer TravelMate og hadde 120 GB hardisk.

Forventer ikke at dette er en supermaskin, og er veldig fornøyd med at jeg får ny PC så kommer nok ikke til å klage på spesifikasjonene, men noen som vet åssen denne duger? Har lest at batterikapasiteten er på opp til 8 timer noe som er het fantastisk for mitt bruk, ellers skal jeg bruke den kun til surfing og spille litt enkle spill som f.eks The Sims 3... er dette en bra nok PC?

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-98070

Doh

The Sims 3 er jo at av de simpleste av dagens spill, hvis det sliter med det høres det ikke akkurat ut som noen super PC. -_-

Edit: min gamle Acer Travelmate slet ikke noe med hakking etc (er vel det du mener med at grafikkortet sliter?) med The Sims 3 og det var en snart 3 år gammel PC.

Endret av medlem-98070
Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070

Det er jo fint, men min gamle Acer kunne jeg også spille litt på, og vil gjerne ha den muligheten... har på følelsen at jeg får en dårligere PC enn jeg hadde før. :/ men er kanskje ikke så vanlig å protestere når man får en ny PC, kanskje heller sånn at man får mulighet til å betale ekstra for å få en bedre?

Endret av medlem-98070
Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070

Den game PCen hadde mye problemer med hardisk, blåskjerm etc. Til slutt sa jeg at nå kan det vel ikke være verdt det å fikse noe mer på den og spurte om jeg kunne få en ny en.

Men det er jo en snart 3 år gammel PC, så får ikke akkurat den samme... jeg var glad de sa ja til å gi meg en ny pc, men litt skeptisk til å få en som er dårligere. -_-

Hva burde jeg si? Har ikke nok data kunnskaper til å diskutere dette med de fra Acer, blir for dumt å si "jeg har hørt skjermkortet er dårlig, jeg vil gjerne ha en bedre data" :p

Endret av medlem-98070
Lenke til kommentar

Acers Timeline-serie er laget spesielt for å gi veldig god batteritid. Det vil si svake og strømgjerrige prosessorer og integrert (og dårlig) grafikk som krever lite strøm. Maksinene har fått svært gode kritikker, og jeg mener dette er en bra maskin, men om du må spille er det vel bare å forklare dette, så får du sikkert en til samme pris som har bedre garfikk og prosessor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...