2ball_ Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Ja. Hadde det vært mulig å lodde på noen kabler eller noe i den dur for å gjøre et ubrukt DVD-drev om til et eksternt drev? Og hvordan skulle jeg i såfall gå i gang med dette? Takker for evt. hjelp. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Du trenger en strømforsyning som kan gi den 12 og 5 Volt, og en PATA-USB kontroller og en boks å bygge alt inn i. eller du kan kjøpe noe ala dette Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Sett det i et vanlig USB kabinett. Slike finnes i mange utgaver på nettbutikkene. Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Ja. Hadde det vært mulig å lodde på noen kabler eller noe i den dur for å gjøre et ubrukt DVD-drev om til et eksternt drev?Og hvordan skulle jeg i såfall gå i gang med dette? Takker for evt. hjelp. Om du har tenkt å koble spilleren til en USB-port må du ha en kontroller (SATA/PATA) mellom maskinen og spilleren. Det er samme type kontroller du finner i kabinetter for eksterne harddisker/spillere om du kjøper fra butikk. Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2009 (endret) 12V fikser jeg uten videre problemer. Kan gjøre det en dag det er litt tragt på skolen, men det andre. Hva trenger jeg og hvor kan jeg får ta i det? Kan jeg lage det selv? Går på VG2 Data og Elektronikk, btw. Edit: Så har tilgang til en del greier på skolen. Endret 15. oktober 2009 av 2ball(s) Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Kontrolleren må du nok kjøpe ferdiglaget. Finn et billig eksternt kabinett for HDD (pass på at det er samme grensesnitt som drevet ditt) og ta kontrolleren derfra. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Tenker du på at du vil gjøre det om til en DVD spiller med utgang for bilde og lyd? Det er ikke enkelt. Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2009 Tenker du på at du vil gjøre det om til en DVD spiller med utgang for bilde og lyd? Det er ikke enkelt. Nja. Det kan holde så lenge jeg kan koble den til PC-en og bruke den der. Drevet i den bærbare er ødelagt og et nytt slimline drev kom på over en høvding. takker for svar. Ser etter kabinetter og ser på saken som løst Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2009 Søkte litt og det tok ikke så lang tind før jeg fant denne geniale pakken. Prisen var også Meget overkommelig. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 (endret) har ca samme pakken, men fra dealextreme til en 65-70kr http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.10113 Endret 16. oktober 2009 av cruzader Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 16. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2009 Ahh.. Takk skal du ha. Tenke ikke på å skjekke dealextreme en gang Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå