Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Engelsk tentamen i morgen - hvordan forberede seg?

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Jeg har engelsktentamen i morgen og lurer på hva som er smart å gjøre for å være godt forberedt. Jeg har fått et hefte jeg skal lese. Vi får oppgaver om dette heftet på skolen i morgen. Er det noen andre ting enn å lese dette heftet jeg kan gjøre for å være godt forberedt til prøven?

Edit: En ting til jeg lurer på: Kalles dette eksamen siden det er engelsk skrivedag i 10. ende eller hvordan fungerer det? :D

Håper på kjappe svar :)

Endret av Mariofrans
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, les i heftet og finn ut hva det handler om. Kanskje ta noen notater fra det, hvis dere får ha med notater. Finn også ut hva vanskelige ord i heftet betyr. Du kan også prøve å finne ut litt mer om temaene i heftet. Da kan det bli lettere å skrive i morgen.

Hvis jeg forstår deg riktig er det nok ikke eksamen det er snakk om her. Eksamen er noe som bestemmes sentralt og som skjer til samme tid på alle skoler i landet. Du blir vel trukket ut til eksamen (1 skriftlig og 1 muntlig?) når det nærmer seg sommerferie i 10. klasse. Likevel kan det være gamle eksamensoppgaver dere får til heldagsprøven.

Lenke til kommentar
Ja, les i heftet og finn ut hva det handler om. Kanskje ta noen notater fra det, hvis dere får ha med notater. Finn også ut hva vanskelige ord i heftet betyr. Du kan også prøve å finne ut litt mer om temaene i heftet. Da kan det bli lettere å skrive i morgen.

Hvis jeg forstår deg riktig er det nok ikke eksamen det er snakk om her. Eksamen er noe som bestemmes sentralt og som skjer til samme tid på alle skoler i landet. Du blir vel trukket ut til eksamen (1 skriftlig og 1 muntlig?) når det nærmer seg sommerferie i 10. klasse. Likevel kan det være gamle eksamensoppgaver dere får til heldagsprøven.

Skjønner :) Tusen takk! Men er det vanlig å ha tentamen sååå tidlig? Det er jo leenge til jul... A klassen hadde engelsk tentamen for 4 uker siden. Er det noe feil her?

Lenke til kommentar

Det skal innrømmes at jeg aldri fikk noe mindre enn en sekser i engelsk, men kanskje du får nytte av samme metoden jeg brukte. Jeg slo opp 20 tilfeldige ord i ordboka som var litt fancy, skrev dem ned og brukte dem i det jeg skrev. Dette hjalp meg mye i motivasjonen om hvordan jeg skulle formulere og vende setningene, som eventuelt ordnet det jeg skrev som helhet,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...