Mariofrans Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 (endret) Hei! Jeg har engelsktentamen i morgen og lurer på hva som er smart å gjøre for å være godt forberedt. Jeg har fått et hefte jeg skal lese. Vi får oppgaver om dette heftet på skolen i morgen. Er det noen andre ting enn å lese dette heftet jeg kan gjøre for å være godt forberedt til prøven? Edit: En ting til jeg lurer på: Kalles dette eksamen siden det er engelsk skrivedag i 10. ende eller hvordan fungerer det? Håper på kjappe svar Endret 15. oktober 2009 av Mariofrans Lenke til kommentar
badahl91 Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Ja, les i heftet og finn ut hva det handler om. Kanskje ta noen notater fra det, hvis dere får ha med notater. Finn også ut hva vanskelige ord i heftet betyr. Du kan også prøve å finne ut litt mer om temaene i heftet. Da kan det bli lettere å skrive i morgen. Hvis jeg forstår deg riktig er det nok ikke eksamen det er snakk om her. Eksamen er noe som bestemmes sentralt og som skjer til samme tid på alle skoler i landet. Du blir vel trukket ut til eksamen (1 skriftlig og 1 muntlig?) når det nærmer seg sommerferie i 10. klasse. Likevel kan det være gamle eksamensoppgaver dere får til heldagsprøven. Lenke til kommentar
Mariofrans Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2009 Ja, les i heftet og finn ut hva det handler om. Kanskje ta noen notater fra det, hvis dere får ha med notater. Finn også ut hva vanskelige ord i heftet betyr. Du kan også prøve å finne ut litt mer om temaene i heftet. Da kan det bli lettere å skrive i morgen. Hvis jeg forstår deg riktig er det nok ikke eksamen det er snakk om her. Eksamen er noe som bestemmes sentralt og som skjer til samme tid på alle skoler i landet. Du blir vel trukket ut til eksamen (1 skriftlig og 1 muntlig?) når det nærmer seg sommerferie i 10. klasse. Likevel kan det være gamle eksamensoppgaver dere får til heldagsprøven. Skjønner Tusen takk! Men er det vanlig å ha tentamen sååå tidlig? Det er jo leenge til jul... A klassen hadde engelsk tentamen for 4 uker siden. Er det noe feil her? Lenke til kommentar
fredrikba Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Er vel ikke uvanlig å ha "juletentamen" en god stund før jul; men er enig i at midten av oktober er ganske tidlig. Tror vi pleide ha midten av november og utover. Lenke til kommentar
badahl91 Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Jeg vet ikke, men det er jo litt forskjellig fra skole til skole hvordan dette gjøres. De har sikkert en grunn til å sette de så tidlig. Du kan jo spørre på skolen Lenke til kommentar
GrevenLight Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Vi hadde sånn engelsk skrivedag i dag, men vi kalte det øvelse til tentamen Ikke tentamen. Går du på majorstua skole egentlig? Lenke til kommentar
Mariofrans Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2009 Vi hadde sånn engelsk skrivedag i dag, men vi kalte det øvelse til tentamen Ikke tentamen. Går du på majorstua skole egentlig? Nei, det gjør jeg ikke Nordberg Lenke til kommentar
Narsissisten Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Det skal innrømmes at jeg aldri fikk noe mindre enn en sekser i engelsk, men kanskje du får nytte av samme metoden jeg brukte. Jeg slo opp 20 tilfeldige ord i ordboka som var litt fancy, skrev dem ned og brukte dem i det jeg skrev. Dette hjalp meg mye i motivasjonen om hvordan jeg skulle formulere og vende setningene, som eventuelt ordnet det jeg skrev som helhet, Lenke til kommentar
GrevenLight Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Jeg hadde også sånn "tentamen" aktig sak samme dag som deg, fikk den tilbake i går og fikk en femer Brukte samme måte som NArsissisten, slo opp på fancy ord og gjorde om lette ord til noe litt mere fancy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå