Gå til innhold

Er Sapphire Radeon 7000 pci 64mb ddr noe bra?

Anbefalte innlegg

Har intregert skjermkort på pcen fra før av Agp.

Siden det da ikke er noen ledig Agp port, har jeg tenkt og kanskje kjøpe meg et Radeon 7000 pci 64 mb ddr er det bra?

Trenger sånn middels grafikk.

Det koster jo bare 422.kr

Kan ikke gå over 400 kr.

Er pci mye dårligere enn agp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja....desverre kommer du til å få en fatalt dårlig ytelse...

PCI har ca 1/4 av båndbredden i forhold til en AGP-port. Dette er strengt tatt meget nødvendig for at skjermkortet skal få noe å jobbe med i det hele tatt, dermed får du en tragisk ytelse med PCI-bussen som flaskehals. (130mb mot AGP-bussens (1gb eller noe på AGP 4x)

Lenke til kommentar

jeg trur dette kortet kan være helt prima for din pc (satt med et liknendes på min 1,2 ghz selv, dog agp. når skjermkortene er såpass gamle som dette, for ikke å snakke om pcen din trur jeg nok dette kortet vil være helt ok2k :)

hadde jeg vært deg, ville jeg kanskje heller vurdert et radeon 7500 som har betydelig høyere ytelsen enn 7000/7200 som er for lengst utdaterte..

Lenke til kommentar

Har nå et ati 3d rage lt pro 8 mb.

Finnes radeon 7500 som pci.

Vil enventuellt radeon 7000 være bedere en det jeg har nå?

Men siden kortet mitt er intregert, er det da ikke sånn at jeg ikke får brukt eventuelle nye kort jeg setter inn i pc'en?

Takker for svar :smile:

Lenke til kommentar

Det er nok ikke PCI porten som er begrensningen her, men skjermkortet. Jeg har et AGP Radeon7000 kort, som gir meg ca 1500 poeng i 3dmark2001.

Et Geforce4 MX 420 PCI kort gir 2500-3000 poeng på samme maskin. (1Ghz P3 med sdram)

Det gir nok ytelse til å spille de fleste spill på lav oppløsning, men Doom3 og UT2003 kan du glemme. :yes:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

ikke dumt..

men likevel kunne jeg tenke meg et skjermkort uten vifte. da er det to alternativ - kjøpe nytt r7000/7500 uten viste, eller kjøpe en kjøleribbe som http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ZMNB32J

noen som har tro på å bruke den kjøleribben, eller er det bedre med et nytt kort. kan jo si at det hender at jeg spiller cs eller noe slikt, ca. 6 mnd siden sist - så det er ikke ofte..

Lenke til kommentar
Har intregert skjermkort på pcen fra før av Agp.

Siden det da ikke er noen ledig Agp port, har jeg tenkt og kanskje kjøpe meg et Radeon 7000 pci 64 mb ddr er det bra?

Trenger sånn middels grafikk.

Det koster jo bare 422.kr

Kan ikke gå over 400 kr.

Er pci mye dårligere enn agp?

Det at det er integrert agp grafikk vil ikke si det samme som at det ikke er en agp-slot på hovedkortet. Regner med at du har sjekket?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...