Bygdetulling Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Det var før mulig å bare restarte rutermodemet for å få ny ekstern IP, men det funker ikke lengre. Selv om modemet er avslått hele dagen får jeg samme IP igjen når det startes. En fhv. leieboer med tilgang til vårt nett har tydeligvis gjort noe krøll, for jeg er plutselig ip bannet på flere steder der jeg er medlem, og ønsker derfor å bytte IP. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Den eksterne adressa trur eg nok du må ringe til Telenor for å få endra. Trur den forblir fast. Det endra seg hos meg óg før, men no har me ein fast. Det har naturlegvis både fordelar og ulemper.. Men ring dei óg høyr - me kan nok ikkje hjelpe deg så mykje med å få endra noko uansett. Lenke til kommentar
Youcef Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 (endret) Du kan endre fra PPPoE->DHCP / DHCP->PPPoE, da får du en ny IP Uavhenging om du får en ny IP eller ikke, skal du få en ny IP når du endrer tilbake til det den stod på tidligere. (Bare la den stå på det motsatte litt før du endrer tilbake) Endret 15. oktober 2009 av Youcef Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå