Raudridder Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Du om dét, når man først er dømt for medvirkning til vold synes jeg det blir feil å ikke kunne takle (den veldig korte) straffen som en mann. At man har problemer negerer ikke handlinger som skader andre mennesker. På tre uker får man god tid til å fundere over tingenes tilstand og forandre sine veier (jeg tror imidlertid ikke på at folk forandrer seg overhodet, uansett hva som skjer, men dét er jo min oppfatning). Alt jeg sier er at man ikke BARE skal forstå seg på folk. Jeg forstår imidlertid at TS har hatt en del problemer i forkant, og det er beklagelig, men det rettferdiggjør jo ikke det som foranlediget fengselsstraffen likevel! Lenke til kommentar
Gjest All in the night Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Jeg forstår imidlertid at TS har hatt en del problemer i forkant, og det er beklagelig, men det rettferdiggjør jo ikke det som foranlediget fengselsstraffen likevel! Hva faen vet du om det? Noen ganger vil man befinne seg i en ubeleilig situasjon, sånn er det bare. Jeg vet selv hvor viktig det er å støtte kompiser i krangler o.l. men jeg vet også hvor grensen går og når man må steppe inn for å verne mot unødvendig maktbruk. Som saken står for oss nå er det ikke noe som kan sies med sikkerhet. TS, Vold er noe av det absolutt værste man kan befinne deg med fra ett rettslig standpunkt og man bør konstant vurdere hvor nødvendig bruken av det er i en gitt situasjon. I de alle fleste tilfeller kan slikt unngås, så prøv å tenke litt lenger neste gang. Hvis du henger i en voldelig krets bør du kanskje revurdere hvem du omgås med, hvilke ambisjoner de har og hva du selv vil at fremtiden din skal bringe. Lenke til kommentar
Gjest Guest_jan rune_* Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Heisann du! Jeg vil bare først og fremst si at jeg føler med deg anngående din oppvekst, får barnevern har jeg hatt nok og gjøre med selv oppover tiden, så jeg fårstår litt hva dette innebærer. Men eneste jeg kan si er at norske fengler er egentlig ganske "frie" i følge folk jeg kjenner som suttet inne. der er nokk av aktiviteter og jobbing så man glemmer rett og slett at man sitter inne. Er litt forsjell fra fengsel til fengsel med tanke på ting og gjøre. Men selfølgelig er det spor som sitter igjen etter du har vert sperret inne på instutisjon før, så skjønner godt at du syns dette er skummelt! Jeg håper deg alt vel og lykke og tror dette kommer til og gå bra Lenke til kommentar
leloco Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Hei, Jeg har spurt meg litt rundt (har familie som jobber innen for dette) og hvis du bor i Oslo området så kan du i prinsippet kunne sone med fotlenke istedenfor å måtte innom fengsel. Du fortalte også at du hadde startet i jobb, og at ting gikk bedre for deg. Dette er noe som bør styrke søknaden din om hjemmesoning.. Rart at du fikk avslag, men begrunnet dem det? Og isåfall med hva? Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Du er redd for at du knekker sammen etter 3 uker i fengsel? Det finnes folk som har kjipere dager i forsvaret enn å sitte 3 uker i fengsel. Det går jo grisefort. Etter 3 uker er du en fri mann og uten at jeg skal ta del i skyldspørsmålet så har du blitt funnet skyldig og må sone en dom. Den er dog latterlig kort, det her greier du fint. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 (endret) Fengsel er ikke så ille når det bare er 3 uker. Det er ikke sånn at du blir innelåst 24/7. Du har 4-5 timer utenfor cellen vær dag og enkelte dager har du 9 timer utenfor cellen. Bruker å være endel aktiviteter innimellom også. Tenk på soninga som en ferie. Du kan sove så mye du vil å du har 20 kanaler på tven. 3 uker går fort som fy Edit: Måtte legge til at når du kommer dit så ta opp dine problemer. Mulig du kan få åpen soning, Da har du mye mere frihet Endret 22. oktober 2009 av Big tony Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå