Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Har problemer, og gjør det ikke noe bedre at jeg må i fengsel...

Gjest Guest_gjest_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_gjest_*

hallo..

Jeg har helt siden ungdommens-alder hatt problemer med meg selv, dette kom etter at jeg av barnevernet ble sendt både her og der på forskjellige institusjoner, og ble til slutt satt på Norges strengeste institusjon, som var lukket. Dette medførte at jeg fikk psykiske problemer, jeg har rett og slett slitt med det i ettertid.

Dette med å bli blokkert fra omverden, ikke får ha kontakt med familie/venner og bli satt på en sånn plass. Er aldeles ikke bra. Men nå er har det seg sånn at jeg må i fengsel for noe dumt jeg og en venn gjorde i 2008. Selvfølgelig er det på sinn plass at man må ta skyld i noe man har gjort. Men jeg vil ikke tro jeg vil klare å sitte i fengsel. Er redd for at jeg knekker sammen igjen.

For det å bli innelåst som det, har jeg som sagt vært borti før. Og det er noe jeg den dag idag fortsatt er redd for. Har klart å få et mere normalt liv nå, siden jeg har jobbet i drøye 1 1/2 år, og hvis jeg nå detter av grena igjen, vil det å komme tilbake til der hvor jeg er idag være svært vanskelig.

Jeg og sjefen min har sendt et skriv til de som behandler saken, i forhold til om jeg kan få elektronisk soning eller må sitte inne, men de avslo brevet vi sendte, om hvordan jeg ligger an idag, og hva som evt. ville skje om jeg nå datt av lasset igjen, jobbmessig.

Det jeg vurderer er å dra til legen for å få en slags "befrielse" på å slippe, fordi det jeg har vært igjennom før.

Jeg har nå i det siste, (nå som det kun er ca 1 uke igjen til jeg skal i fengsel), hatt stort problem med både søvn og mat. Har vært som å få kniver i kroppen. =/

Vil det kunne spille en rolle hvis min lege eller noen fikk meg "frikjent" fra å iallefall sitte inne?

Tusen takk til alle som svarer meg seriøst!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

3 uker pga. medvirkende til "vold"... Samt ikke direkte tatt, men etterpå tatt blodprøve på alkohol. Samt ikke lappen.

Vet jeg fortjener å sitte i fengsel. Men når jeg psykisk ikke takler det fordi det jeg har vært igjennom tidligere. Må da finnes andre måter å bøte en straff på?

Lenke til kommentar

Det er nok litt for sent. Det skal rimelig mye til for å bli erklært soningsudyktig. Jeg vil anbefale deg at du møter opp selv, slik du har fått beskjed om. Uteblir du, så risikerer du å bli hentet av politiet en vakker dag. Du må sone, så det er like greit å bli ferdig med det. Det er kun tre uker, mange soner mye mer enn det...

Alle innsatte har krav på helsetjeneste. Ta kontakt med helsetjenesten i fengselet der du skal sone, og forklar hvor ille du sliter. Du vil også bli tildelt en kontaktbetjent. Vedkommende vil nok bistå deg etter beste evne. :)

Selvfølgelig får du ha kontakt med familie og venner. Du kan ringe dem, og de kan besøke deg. Har du lyst til å være for deg selv, så er det ingen som tvinger deg ut blandt de andre fangene.

Dette går bra!

Lenke til kommentar

Ok! Da virker det som det blir bedre å bli låst inne nå, enn der hvor jeg var i ungdommen. For det var fælt.

Men er sikkert sånn når jeg kommer at jeg må kle av meg, vaske meg og alt det der.. Fæle greier. Samt gå med fengselklær?

Takker for svar, btw. :)

Lenke til kommentar

Ved innkomst må du nok kle av deg, men det er likt for alle. De eneste fengselsklærne er for de som ikke har egne klær, så ikke vær bekymret for det!

Så er det slik at man kan risikere å måtte avlegge urinprøve. Det varierer litt etter hva slags avdeling man er på. Som regel ved mistanke om rus, som en del av frivillig urinprøvekontrakt, etc.

Ikke noe stress. Oppfører man seg normalt, så er folk greie tilbake. Det er så enkelt.

Raudridder: Jeg er sikker på at TS er klar over det du nevner. Alle kan trå feil i løpet av livet...

Lite konstruktivt innlegg imho............

Lenke til kommentar
Jeg har da ikke sagt noe annet, men 3 uker er likevel ikke noe å uffe seg for gitt dommen. Når jeg åpnet tråden antok jeg at det gjaldt måneder og år. Hva som er konstruktivt eller ei er det dessuten mods som avgjør, ikke lekmenn som deg.

Bare det å sitte en dag eller to i fengselet kan være en rimelig kraftig påkjenning for mange. Når trådstarter opplever det som en påkjenning så kan ikke du ta den opplevelsen fra ham. Han nevner at han har hatt noen tøffe opplevelser tidligere, så det er ikke urimelig at han føler dette. Når det da kommer en som ikke har annet å komme med enn negative kommentarer som ikke bidrar til noe i tråden, så har jeg da lov til å si noe om det - selv om jeg ikke er moderator.

Jeg er i min fulle rett til å mene og si noe om hva jeg opplever som konstruktivt eller ikke, men til forskjell fra en moderator kan jeg ikke gjøre noe annet enn å hevde denne meningen.

Nuff said.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...