Wabby Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Man skriver seg opp på en følgende tur: - Buss til Evje - Paintball - overnatting på hytte med fest - Buss hjem dagen etterpå Så kommer det en kontramelding to dager før om at det ikke blir overnatting men kun buss opp, paintball og ned igjen. Dette er jo en helt annen tur en forespeilet i utgangspunktet. Vil dere si at det man har skrevet seg opp på da er like bindene? Jeg har styket meg av lista etter dette og de mener fortsatt at jeg skal betale for turen. Jeg mener at siden dette endrer såpass mye på turen at bindingen derved også blir opphevet. Hva syns dere? Prisen er ikke noe særlig å bry seg om sånn sett, men jeg liker ikke den frekke tonen jeg fikk i mailen. Lenke til kommentar
Geggse Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Den er nok bindende med mindre det står spesifikt at du kan trekke deg dersom det oppstår forandringer. Så enten reiser du, eller så må du betlale. Er slik jeg ser det. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Den er nok bindende med mindre det står spesifikt at du kan trekke deg dersom det oppstår forandringer. Så enten reiser du, eller så må du betlale. Er slik jeg ser det. Veldig uenig. Hvis du binder deg til å kjøpe en mercedes 2009-modell med alt av ekstrautstyr av meg, og så forandrer jeg tilbudet til å bli samme modell, men uten alt ekstrautstyr, til samme pris, er du fortsatt bundet til å kjøpe den? Hvis A ikke kan fullbyrde sine forpliktelser, kan han ikke kreve at B gjør det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 (endret) Avtalen gjaldt tur med overnatting. En bindende avtale kan selvsagt ikke endres etter den ene parts forgodtbefinnende. Etter omstendighetene kan endringen karakteriseres som et vesentlig kontraktsbrudd, hvilket gir hevingsrett. Da skal du selvsagt ikke betale. Skulle avtalebruddet ikke gi hevingsrett, vil i alle tilfelle prisen måtte reduseres. Endret 15. oktober 2009 av Slettet+891234 Lenke til kommentar
bandreas Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Det sindres skrev. En redusert pris er nok det mest aktuelle da de som arrangerer turen har reservert div. ting for "plassen" din. Selv om jeg ikke ser hva som kan være forhåndsreservert o.l. i denne sammenhengen, for min del ville jo festen (m overnatting) vært trekkplasteret her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå