Gå til innhold

Hvilke sko er dette ? Trenger hjelp og tips.


Anbefalte innlegg

Hei

 

Er på jakt etter et par nye sko, litt mer "ordentlige", type litt pene, som funker fint til et par chinos og ei skjorte når en skal på byen.

 

Har sett et par jeg er ganske klare for, eller noe lignende, så her kommer en beskrivelse, kanskje noen av dere har tips til hvilke sko jeg mener, eller kanskje noen av dere har tips til andre passende "litt finere" sko, enn vans`a liksom. Men ikke helt dressko.

 

De jeg tenker på er:

*Skinnsko

*Mørkeblå

*Snøring kun et "par hakk" øverst på rista, altså snøringa går kun gjennom et par hull.

* Skoa gir meg absolutt litt "Seiler" feeling. De er lave i både såle og høyde (vans høyde).

 

Noen som aaaaner Hvilke sko jeg snakker om ? Eller har tips til noe lignende? Eller rett og slett har et genialt forslag til en litt penere sko for byturer og litt finere anledninger, men samtidig ikke er helt "dressfint".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke sommer nå, AsbjørH, og seilsko er ikke akkurat pensko.

 

 

Hvis det er snakk om beige chinos kan et par suede desert boots i mørkebrun være hot.

Noe som dette. Har egentlig alt, bortsett fra skoene.

tumblr_kq3j7hkf171qzu6nxo1_500.jpg

 

 

Nevermind. Så det var slike du så etter. Kommer til å bli kaldt. Slike sko er ikke ment å brukes med sokker. De selges på de fleste skobutikker hvis det er noen igjen fra sommeren.

Endret av thrice
Lenke til kommentar
Det er ikke sommer nå, AsbjørH, og seilsko er ikke akkurat pensko.

Det vet jeg.

Jeg var nesten sikker på at det var dette trådstarter så etter :)

 

 

Tenkte på noe sånt ja, herlig! Vet du hvor de selges i Norge? Evt. en norsk nettbutikk?

Det ligger en butikk på Fritjof Nansensplass 2.

Lenke til kommentar
Leste feil i enmetittelen. Jeg må virkelig gi meg med å skumlese på forum samtidig som jeg skriver oppgave.

 

Hehe, det går veldig bra. Veldig interessant å få sånne tips som det der og, med hele antrekk og passende sko, har både lyse og mørke chinos, samt blå og røde. Så kjør på med slike tips ;)

 

De var for øvrig feite de du foreslo og!

Lenke til kommentar

Jeg tror det kan funke med en kinakrage sammen med den tykke cardiganen fra NN.07, men en vanlig genser ville jeg ikke satset på.

Vet ikke helt hva jeg synes om buksa.

Men jeg står fremdeles på mitt om at Sebagoene hører til sommeren og vil se dumt ut nå.

Endret av thrice
Lenke til kommentar
Jeg tror det kan funke med en kinakrage sammen med den tykke cardiganen fra NN.07, men en vanlig genser ville jeg ikke satset på.

Vet ikke helt hva jeg synes om buksa.

Men jeg står fremdeles på mitt om at Sebagoene hører til sommeren og vil se dumt ut nå.

 

Fair, da er vi nesten enige :) Hehe.

 

Har du en link til de skoa du nevnte? Mulig jeg er dårlig til å leite, men fant dem ikke i noen norsk nettbutikk :o Hadde vært rått om de fantes i brune og mørkeblå ;)

 

Tips til andre lignende forholdsvis pene sko, som egner seg litt bedre for vintern taes og i mot med takk ;)

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe link. Det der var bare et tilfeldig bilde som ble postet på et annet forum. Burberry har noen i stil og stoff som ligner, men nyansen og prisen passer ikke inn for meg.

Jeg har postet et par pene chealse boots som kan være av interesse i bildetråden. De ser bra ut med jeans og bomullsbukser. Jeg bruker de som høst/vintersko.

Endret av thrice
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Som alle andre sier, ikke gå for seilsko nå som vinteren nærmer seg. Sjekk bloggen til Charles, der var det gode tips. Men et tips, kjøper du sko med skinnsåle burde du få en skomaker til å legge en gummisåle over. Skinn har ikke så godt av å kjøles ned og bli vått, så snø er ikke skinnsålers beste venn for å si det sånn! I tillegg er skinnsåler ekstremt glatt:P

Lenke til kommentar
Som alle andre sier, ikke gå for seilsko nå som vinteren nærmer seg. Sjekk bloggen til Charles, der var det gode tips. Men et tips, kjøper du sko med skinnsåle burde du få en skomaker til å legge en gummisåle over. Skinn har ikke så godt av å kjøles ned og bli vått, så snø er ikke skinnsålers beste venn for å si det sånn! I tillegg er skinnsåler ekstremt glatt:P

 

Finner ikke noen sko jeg syns noe om i den bloggen, av en eller annen merkelig grunn :o

Men vet du hvilke sko det er som er avbildet på det bildet??! Det jeg er ute etter, ikke om de egner seg for vinter eller sommer ;) Hehe. Ellers, takk for tips :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...