EinarEriksen Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Nokia Store bøyde seg ikke da Filip Nicolaisen ba om det han faktisk har krav på. Les mer Lenke til kommentar
Xcited Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 dårlig PR for Nokia det her ja.. Lenke til kommentar
reke Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Nicolaisen dokumenterer overfor Amobil at han sendte en e-post til butikken tre uker etter innleveringen, der han forklarte at han trengte en lånetelefon som fungerte i jobbsammenheng ettersom det tok så lang tid. Butikken nektet å bøye seg. Uhm, da gjelder vel strengt tatt ikke forbrukerkjøpsloven? Er det ikke kjøpsloven som gjelder da? Lenke til kommentar
EinarEriksen Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2009 Nicolaisen dokumenterer overfor Amobil at han sendte en e-post til butikken tre uker etter innleveringen, der han forklarte at han trengte en lånetelefon som fungerte i jobbsammenheng ettersom det tok så lang tid. Butikken nektet å bøye seg. Uhm, da gjelder vel strengt tatt ikke forbrukerkjøpsloven? Er det ikke kjøpsloven som gjelder da? Telefoner som er kjøpt privat kan også brukes på jobb Lenke til kommentar
OleRavny Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Hadde ikke lånetelefonen blitt behandlet som drit så.... Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 dårlig PR for Nokia det her ja.. Ikke for Nokia, Nokia har nemlig intet med Nokia Store å gjøre. Det er faktisk TeliaSonera som eier butikken. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 dårlig PR for Nokia det her ja.. Eller rettere sagt: Dårlig PR for Nokia Store på Jernbanetorget. At de hverken gidder å høre på adm.dir. i eget selskap, forbrukerrådet, forbrukertvistutvalget, amobil eller gidder å gi noen som helst kommentarer til amobil synes jeg bare vitner om en ignorant, kundefiendtlig og temperamentsfull ledelse i Nokia Store på Jernbanetorget. Lederen har tydeligvis dårlige lederegenskaper og burde kanskje aldri vært leder for noe som helst. Sånn er det dessverre i mange deler av næringslivet og det offentlige. Det er nok mange flere lederstillinger i landet enn det er gode lederpersoner. Jeg ser på saken som et internt problem som Comhouse bør løse sammen med Nokia Store på Jernbanetorget. F.eks ved at Camhouse irettesetter og klargjøre retningslinjer for den aktuelle kundebehandleren/ledelsen hos Nokia Store på Jernbanetorget. Jeg er ganske sikker på at de ikke ønsker flere slike saker i media. Lenke til kommentar
Nebu Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 (endret) Ikke at myndighetene gjør det veldig enkelt å forstå det hele med kjøpsloven, forbrukerkjøpsloven, forbrukerrådet og forbrukertvistutvalget. Kan vi ikke bare få "loven" og ferdig med det? Er det rart at vi blir oversvømt av semantiske tolkninger? Endret 27. oktober 2009 av cyclo Fjernet lenke Lenke til kommentar
magicgunnar Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Har hatt samme krangelen med komplett, noen år siden nå, mulig de har bedret seg. Lenke til kommentar
eught Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Fantastisk. Gleder meg til økte mobilpriser fordi folk skal kunne kreve dyre utlånstelefoner. Toppen av kransekaken blir vel om dette kan sies å gjelde andre produktgrupper også . Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Fantastisk. Gleder meg til økte mobilpriser fordi folk skal kunne kreve dyre utlånstelefoner. Toppen av kransekaken blir vel om dette kan sies å gjelde andre produktgrupper også . Du må gjerne bestille telefon og andre ting fra land med mye dårligere forbrukerrettigheter og lavere priser. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Det er egentlig merkelig hvor lite tema forbrukerrettigheter er i en del land. Lenke til kommentar
sindrejl Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 dårlig PR for Nokia det her ja.. Eller rettere sagt: Dårlig PR for Nokia Store på Jernbanetorget. At de hverken gidder å høre på adm.dir. i eget selskap, forbrukerrådet, forbrukertvistutvalget, amobil eller gidder å gi noen som helst kommentarer til amobil synes jeg bare vitner om en ignorant, kundefiendtlig og temperamentsfull ledelse i Nokia Store på Jernbanetorget. Lederen har tydeligvis dårlige lederegenskaper og burde kanskje aldri vært leder for noe som helst. Sånn er det dessverre i mange deler av næringslivet og det offentlige. Det er nok mange flere lederstillinger i landet enn det er gode lederpersoner. Godt at ikke butikker har slike som deg som ledere iallefall, da hadde de gått konk rimelig kjapt. Hvordan mener du det ikke er til vesentlig ulempe eller stor kostnad for en liten bedrift å ha 10 Nokia N97 eller HTC Diamond eller lignende på lager kun til utlån? Utlånstelefoner blir også hardt brukt og raskt slitt.. Selv enorme butikker som Elkjøp, Lefdal, Expert, har bare noen simple sony e telefoner til utlån. Forbrukerrådet lager ikke reglene.. Forbrukerkjøpsloven er det som gjelder. Er helt på trynet å mene at alle sammen skal få like bra telefon i utlån som de har kjøpt, det fungerer bare ikke i praksis.. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 dårlig PR for Nokia det her ja.. Eller rettere sagt: Dårlig PR for Nokia Store på Jernbanetorget. At de hverken gidder å høre på adm.dir. i eget selskap, forbrukerrådet, forbrukertvistutvalget, amobil eller gidder å gi noen som helst kommentarer til amobil synes jeg bare vitner om en ignorant, kundefiendtlig og temperamentsfull ledelse i Nokia Store på Jernbanetorget. Lederen har tydeligvis dårlige lederegenskaper og burde kanskje aldri vært leder for noe som helst. Sånn er det dessverre i mange deler av næringslivet og det offentlige. Det er nok mange flere lederstillinger i landet enn det er gode lederpersoner. Godt at ikke butikker har slike som deg som ledere iallefall, da hadde de gått konk rimelig kjapt. Hvordan mener du det ikke er til vesentlig ulempe eller stor kostnad for en liten bedrift å ha 10 Nokia N97 eller HTC Diamond eller lignende på lager kun til utlån? Utlånstelefoner blir også hardt brukt og raskt slitt.. Selv enorme butikker som Elkjøp, Lefdal, Expert, har bare noen simple sony e telefoner til utlån. Forbrukerrådet lager ikke reglene.. Forbrukerkjøpsloven er det som gjelder. Er helt på trynet å mene at alle sammen skal få like bra telefon i utlån som de har kjøpt, det fungerer bare ikke i praksis.. Hvorfor har det seg så slik at mange butikker tar det som en selvfølge at du skal få en tilsvarende lånetelefon? Har vært klar på dette kravet hver gang jeg har måttet sende inn en telefon til service og det har stort sett aldri vært noe problem (Nordialog eksempelvis). Leverte inn en Qtek 8500 til service og fikk en Qtek s200 som lånetelefon. Tviler på at butikken led særlig nød av den grunn.. Vil påstå at butikker generelt sett vil tjene mer på å yte god service enn de taper på de ekstra kostnadene dette medfører. Serviceinstillingen i Norge generelt sett synes jeg er laber sammenliknet med andre land og jeg opplever at mange butikkjeder ikke tar det seriøst. Lenke til kommentar
sindrejl Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Fantastisk. Gleder meg til økte mobilpriser fordi folk skal kunne kreve dyre utlånstelefoner. Toppen av kransekaken blir vel om dette kan sies å gjelde andre produktgrupper også . Det gjelder faktisk andre produktgrupper også, om du leverer inn en 46" tv til rep kan du være drittsekk og kreve en like stor lånetv. Heldigvis sier forbrukerkjøpsloven noe om vesentlig ulempe for selger.. noe som også gjelder i stor grad telefoner hos en knøttliten nokia store/telekiosk butikk. Dessverre tenker de fleste forbrukere kun på seg selv og driter i at en del telefoner har faktisk bare marginer på 5-10% og butikker har da rett og slett ikke råd til å ha super-lånetelefoner på lager. Men billige telefoner skal dere ha! Lenke til kommentar
sindrejl Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Hvorfor har det seg så slik at mange butikker tar det som en selvfølge at du skal få en tilsvarende lånetelefon? Har vært klar på dette kravet hver gang jeg har måttet sende inn en telefon til service og det har stort sett aldri vært noe problem (Nordialog eksempelvis). Leverte inn en Qtek 8500 til service og fikk en Qtek s200 som lånetelefon. Tviler på at butikken led særlig nød av den grunn.. Vil påstå at butikker generelt sett vil tjene mer på å yte god service enn de taper på de ekstra kostnadene dette medfører. Serviceinstillingen i Norge generelt sett synes jeg er laber sammenliknet med andre land og jeg opplever at mange butikkjeder ikke tar det seriøst. Det har seg ikke slik at mange butikker tar det som en selvfølge, da var det en butikk som har hatt noen steingamle modeller de kan bruke som utlån. Jeg har jobbet både her og der og kjenner markedet svært godt.. Utlånsprodukter baserer seg stortsett på hva butikken har tilgjengelig av gamle produkter eller hva dem har sett seg råd til å ha som utlånsprodukt. Det er ikke kun du som skal ha lånetelefon, men gjerne 10 andre.. Serviceinstillingen i norge er stortsett IMPONERENDE iforhold til andre land, problemet er at norske forbrukere er også ekstremt kravstore og i mange tilfeller sytete. Lenke til kommentar
havfal Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Mulig det er jeg som er blind, men jeg skulle ønske at atikkelen kunne presisere om dette er et forbrukerkjøp eller et næringskjøp. Jeg får inntrykk av begge deler slik den er nå. Kan Amobil vennligst dokumentere hva som er rett? Lenke til kommentar
knutaj Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Fullt mulig at man har rett på tilsvarende vare i følge lovverket - men da er det i mine øyne lovverket som er feil. Lenke til kommentar
Antonov Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Hva slags lover og regler gjelder for utlånstelefon når man har kjøpt telefonen på internett? Det gikk tretten dager fra jeg leverte min N97 til service til jeg fikk den igjen gjennom posten. Jeg hørte ikke om noen utlånstelefon, og har kjøpt min i en nettbutikk her i landet. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Godt at ikke butikker har slike som deg som ledere iallefall, da hadde de gått konk rimelig kjapt. Mener du at det er god praksis å bryte med forbrukerkjøpsloven, forbrukertivstutvalgets avgjørelse, og adm dir i egen bedrift for å tyne ut noen kroner ekstra av driften? Til vesentlig ulempe for en forbruker som sier han trenger den funksjonaliteten i låneperioden? Ellers vil jeg presiserte at man får lånetelefon fordi butikken har ansvaret for å reparere eller bytte ut telefoner med iboende defekter. Forbrukeren har altså en vesentlig ulempe i utgangspunktet, som butikken er ansvarlig for. Og du vil gjerne at forbrukeren bare skal sitte med skjegget i postkassa når butikkens dårlige produkter lager problemer for dem? Hvordan mener du det ikke er til vesentlig ulempe eller stor kostnad for en liten bedrift å ha 10 Nokia N97 eller HTC Diamond eller lignende på lager kun til utlån? Utlånstelefoner blir også hardt brukt og raskt slitt.. Selv enorme butikker som Elkjøp, Lefdal, Expert, har bare noen simple sony e telefoner til utlån. Forbrukerrådet lager ikke reglene.. Forbrukerkjøpsloven er det som gjelder. Er helt på trynet å mene at alle sammen skal få like bra telefon i utlån som de har kjøpt, det fungerer bare ikke i praksis.. 10 HTC diamond eller Nokia N97? Antar du at feilprosenten på disse er så høy at de får hele 10 samtidige reklamasjonssaker på disse modellene? Jeg tror det skal et rimelig høyt salg til for at man kommer i en sånn situasjon. F.eks over 1000 stk av hver av disse modellene. 1% av solgte telefoner inne på service samtidig. Ellers så trenger ikke butikken å ha disse som lånetelefoner til en hver tid. De tar kun ut lånetelefoner etter behov. Kommer det 3 reklamasjoner samtidig på samme modell så kan de altså ta ut 3 telefoner fra lageret og bruke de som lånetelefoner. Kommer det ingen så blir ingen lånetelefoner. En annen ting er at det ikke nødvendigvis må være samme modell, men en tilsvarende telefon. Da må det selvsagt utøves skjønn. Å levere Nokia 1110 som lånetelefon for N97 synes jeg er for frekt. Det må da gå an å levere noe i samme klasse av funksjonalitet, med vekt på de funksjonene kunden er mest avhengig av. F.eks epost om det er viktig for kunden, men kanskje 2 megapixel kamera i stedet for 8 dersom kameraet er mindre viktig for kunden. Jeg skulle likt å vite hvor du jobber, for den butikken skal jeg holde meg langt unna. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg