Ferdizz Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Hei, bare lurte på om det går an å koble til en playstation 3 til denne pc-skjermen via en HDMI kabel, går det an og er det noen fordeler/ulemper med dette ? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 skal funke helt fint det Lenke til kommentar
Ledmannen Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 skal funke helt fint det Spørs om det er HDMI på den da.. Må vel være det, men jeg fant ingen på specs.. Lenke til kommentar
Ferdizz Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2009 (endret) skal funke helt fint det Spørs om det er HDMI på den da.. Må vel være det, men jeg fant ingen på specs.. "Input Signals: D-sub / DVI-D/ HDMI 1.3 / Headphone Jack" så da er det vel HDMI ? Endret 15. oktober 2009 av ---Help--- Lenke til kommentar
Ledmannen Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 (endret) skal funke helt fint det Spørs om det er HDMI på den da.. Må vel være det, men jeg fant ingen på specs.. OOPS JEG FANT HDMI INPUT PÅ SPECS NÅ.. MIN FEIL BURDE VIRKE IHVERTFALL.. Endret 15. oktober 2009 av Ledmannen Lenke til kommentar
Ferdizz Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2009 skal funke helt fint det Spørs om det er HDMI på den da.. Må vel være det, men jeg fant ingen på specs.. OOPS JEG FANT HDMI INPUT PÅ SPECS NÅ.. MIN FEIL BURDE VIRKE IHVERTFALL.. men det er vel ingen ulemper med å bruke en pc-skjerm til playstation 3? Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 men det er vel ingen ulemper med å bruke en pc-skjerm til playstation 3? Ulemper og ulemper... PC skjermer er ofte 16:10 i formatet og ikke 16:9 da, hvis den har HDMI inngang så er det kanskje sannsynlig at den er litt mer beregnet på BD og konsoller og derfor er 16:9. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 men det er vel ingen ulemper med å bruke en pc-skjerm til playstation 3? Ulemper og ulemper... PC skjermer er ofte 16:10 i formatet og ikke 16:9 da, hvis den har HDMI inngang så er det kanskje sannsynlig at den er litt mer beregnet på BD og konsoller og derfor er 16:9. om du har fulgt med på utviklinga i pc skjerm markedet det siste året så kan du fort se at det har gått fra 16:10 til 16:9... synd.. fordi 16:10 skjermer er mye mer behagelig å bruke til pc da man får mindre scrolling, samt at arbeidsprogrammer som office og adobe er bedre anpasset til det.. Lenke til kommentar
B25S Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 men det er vel ingen ulemper med å bruke en pc-skjerm til playstation 3? Ulemper og ulemper... PC skjermer er ofte 16:10 i formatet og ikke 16:9 da, hvis den har HDMI inngang så er det kanskje sannsynlig at den er litt mer beregnet på BD og konsoller og derfor er 16:9. om du har fulgt med på utviklinga i pc skjerm markedet det siste året så kan du fort se at det har gått fra 16:10 til 16:9... synd.. fordi 16:10 skjermer er mye mer behagelig å bruke til pc da man får mindre scrolling, samt at arbeidsprogrammer som office og adobe er bedre anpasset til det.. Jeg føler at det er mer de billigere skjermene som har gått i denne retningen. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 ja... er dette tullet med at folk skal se film på pcen... sier bare WD TV boks med ekstern HDD jeg.. så kan man se på filmen på en vanlig tv istedenfor... funker fett for meg er veldig få 16:10 skjermer igjen... veit at Asus og Dell har noen... Samsung har også men det er modeller som begynner å dra på alder.. ikke har de HDMI heller... som er et krav om jeg skal ha ny skjerm... eneste fristende jeg har finne er en 24" Asus med webcam i seg.. greit det, men liker ikke at Asus dytter 2W høyttalere i skjermene... ikke bare er det helt unødvendig, men gjør skjermen dyrere også.. denne skjermen ligger på rundt 3000.. Alt jeg håper produsentene skal se er at det faktisk er de som ikke vil ha 16:9 skjermer til PC! de kan funke på stasjonær, men ikke som arbeidsskjerm, og på laptop er det forferdelig! om noen ansatte i Asus, Dell, BenQ, Acer, Samsung eller andre vettuge skjermprodusenter leser dette: markedet skriker etter en god 24"+ 16:10 (1920x1200) skjerm med HDMI og DVI, LED baklys, gjerne 120Hz, lav responstid (maks 5MS), gode ergonomiske innstillinger og et pent men nøytralt design, UTEN masse ekstramontert tull som feks. høyttalere, USB og jack kontakter! hadde vert villig til å betale gode penger for noe slikt! Lenke til kommentar
andypandy Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Hvis han kjøper den PC skjermen og blugger den i PS3'en med HDMI blir det jo ikke noe lyd? Har han et anlegg som han skal føre lyd gjennom? Hmmm Lenke til kommentar
yates56 Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 En hdmi kabel skal kunne overføre både lyd og bilde. Så hvis det er innebygde høytalere i skjermen så vil jeg ikke tro at det skal blir noe problem. Men blir det ikke litt lite å spille ps3 på en 24" skjerm? Lenke til kommentar
andypandy Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 En hdmi kabel skal kunne overføre både lyd og bilde. Så hvis det er innebygde høytalere i skjermen så vil jeg ikke tro at det skal blir noe problem. Men blir det ikke litt lite å spille ps3 på en 24" skjerm? I produktbeskrivelsen står det Speakers - No Lenke til kommentar
yates56 Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Da må du kjøpe høytalere ved siden av. Men høytalerne må vel da kobles til en pc? Eller så har vel PS3 en fiberinngang? Ikke skyt meg om jeg tar feil. Lenke til kommentar
andypandy Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Han får jo ikke noe lyd fra PS3 om han plugger høytallere til PC'en, det sier seg jo selv... Ja den har støtte for optisk kabel, pluss at man kan plugge inn den røde og hvite ledningen i en forsterker. Men dette er jo forbeholdt at han faktisk har et anlegg (eller pc høytallere) som støtter optisk, eller i det minste en forsterker. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 En hdmi kabel skal kunne overføre både lyd og bilde. Så hvis det er innebygde høytalere i skjermen så vil jeg ikke tro at det skal blir noe problem. Men blir det ikke litt lite å spille ps3 på en 24" skjerm? ja for det er vanskelig å spille på en pc ?? tviler på at han skal sitte 5 meter fra skjemen... Lenke til kommentar
B25S Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Hvis han kjøper den PC skjermen og blugger den i PS3'en med HDMI blir det jo ikke noe lyd? Har han et anlegg som han skal føre lyd gjennom? Hmmm De fleste skjermer med HDMI utgang har som regel minijack utgang på skjermen. Lyden går over HDMI kabelen først. Lenke til kommentar
p0pc0rn Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Plugg lydhøytalerjacken i output på pcn og lydenjacken fra PS3 i input på pcn og du skal få lyd. Slik hadde jeg det før. Eller kjøp noe phono og kabler av no slag. Det er løsningen jeg har det nå. Spiller Xbox på min 24" skjerm. Har hatt det slik før at jeg hadde en VGA kabel som gikk fra Xbox inn i skjermen. På VGA kabelen var det også en liten jack til lyd. Jeg plugget den inn i input på pcn og høytalerjacken i output på pcn. Men det krevde at maskinen var på for at jeg skulle få lyd. Men i går kjøpte jeg noe kabler så jeg slipper det. Jeg kjøpte tre kabler: Først to sånne: http://www.b2btrade.biz/images2/img484f18a36dcb1.jpg Så en sånn: http://www.maplin.co.uk/images/Full/L51AJ_new.jpg Hvit og rød på de to første kablene skal kobles inn i denne tredje kablen, broen, overgangen eller hva det kalles. Så høytalerjack og lydjack fra ps3 i hver ende av de to første kablene. Jeg vet jeg ikke akkurat er en prest på og forklare men håper dere skjønte hvordan oppsettet mitt er. Lenke til kommentar
Ferdizz Skrevet 16. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2009 (endret) Ja det står at det er "Headphone Jack" på skjermens "input'er", det går vel an å koble et headsett eller noe sånt inn i headphone jacken? Eller blir det veldig dårlig kvalitet på lyden da? Endret 16. oktober 2009 av ---Help--- Lenke til kommentar
B25S Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Ja det står at det er "Headphone Jack" på skjermens "input'er", det går vel an å koble et headsett eller noe sånt inn i headphone jacken? Eller blir det veldig dårlig kvalitet på lyden da? Det er vel ikke noe spessielt kvalitetstap. Det fungerer bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå