huf Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Har ein kontroller der dette (vanlege) bryterstoffet (sjå biletet) ligg over sjølve kopperen, og er nesten slitt vekk. Kva er dette for ledande materiale eigentleg, og kva kan eg erstatte det med? Vil tinn bite? Lenke til kommentar
Joakim Skurk Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 (endret) http://www.instructables.com/id/HOW-TO-REP...NES-CONTROLLER/ Om dette ikke hjelper deg synes jeg helelr du skal prøve finne en ny kontroller. Ser de går for noen få kroner bare på eBay. Du kan jo prøve med tinn først, selvfølgelig. Bare pass på høyden på tinnet, så det blir likt med resten. Endret 15. oktober 2009 av LueDotten Lenke til kommentar
huf Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2009 (endret) Har sjølvsagt rensa kontrollen, det er ikkje det som er problemet her. Som sagt før, så er det det svarte kontaktmaterialet som er slitt ned, og må erstattast med noko tilsvarande. Endret 15. oktober 2009 av huf Lenke til kommentar
Joakim Skurk Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Du kan jo prøve med tinn først, selvfølgelig. Bare pass på høyden på tinnet, så det blir likt med resten. Lenke til kommentar
huf Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2009 Joda, eg såg det, takk. I tillegg, som du ser av førsteinnlegget, er eg ute etter å finne ut kva det opprinnelege stoffet er for noko. Lenke til kommentar
halvspenn Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 (endret) Tipper dette er karbon blekk. Grunnen til at man legger et karbonlag er at over tid så vil det dannes et ikkeledende oksidlag på rene kobberkontakter; ergo ingen kontakt og ingen bryter. Loddetinn fungerer nok også dårlig da man, etter min erfaring, også der får et ikkeledende belegg; dette tror jeg skyldes flussmiddel. Hvis du prøver med loddetinn så bør du i såfall vaske bort flussmiddelet etterpå, eller bruke loddetinn uten flusskjerne. Edit: Gull er et annet populært materiale for kontakter. Hvis du fjerner karbonet og rengjør kobberet skikkelig så kan det hende at et lag med bladgull vil gjøre susen. Endret 15. oktober 2009 av halvspenn Lenke til kommentar
huf Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2009 Der tenkjer eg vi har stoffet, ja. Skal lese litt om det, og eksperimentere meg fram med ulike løysingar. Takk for supert svar, halvspenn! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå