Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Prøver meg med litt klokking igjen, til dere som ikke tror på tempsa prøv NH-D14 selv så skal dere få dere en bakoversveis i kuldegrader 4,2GHz - 1,424v IDLE Temperatur Kommer med full load temps så fort jeg får klokken stabil. Lenke til kommentar
SuperRipper Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Har bygget en pc for en venn av meg og får noen merkelige resultater i forhold til dere med 750: Jeg trenger 1.18V for å holde den stabil ved 4GHz og hadde den oppe i 4.4GHz ved 1.25V. Kjøler er Noctua D14 i vanlig romtemp og gir rundt 60 grader ved full load. CPU-Z Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Sliter som faen med og få stabil klokk over 4GHz.. Så legger ut 4002GHz klokk temperatur på full load i intelburn og Prime95. Med intelburn så var tempen et par grader høyere enn med 95 faktisk, på det høyeste var jeg vell oppi 38 grader men snittet lå på 36. Veldig vanskelig og klokke her fordi spenninga lever sitt eget liv, hvis jeg setter den på 1,424v f.eks så kan den hoppe ned til 1,3 osv..veldig ustabilt spenningsnivå. 650W PSU og hovedkort til tusen spenn har sikkert noe og si på det tenker jeg heh.. FULL LOAD Temperaturer: IntelBurn Test: Prime95: Lenke til kommentar
SuperRipper Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 (endret) Sliter som faen med og få stabil klokk over 4GHz.. Så legger ut 4002GHz klokk temperatur på full load i intelburn og Prime95. Med intelburn så var tempen et par grader høyere enn med 95 faktisk, på det høyeste var jeg vell oppi 38 grader men snittet lå på 36. Veldig vanskelig og klokke her fordi spenninga lever sitt eget liv, hvis jeg setter den på 1,424v f.eks så kan den hoppe ned til 1,3 osv..veldig ustabilt spenningsnivå. 650W PSU og hovedkort til tusen spenn har sikkert noe og si på det tenker jeg heh.. Jeg har selv 650W og Gigabyte P55A-UD3 til en tusenlapp. (Skjermkortet er 5850) så dette burde ikke være noe problem for deg.. Jeg synes det er merkelig at du har 0.2V høyere spenning og 10-20 grader lavere temperatur med samme kjøler og klokkehastighet. Det burde også være urovekkende at spenningen din varierer såpass mye. Har du sjekket at minnet klarer å følge med når bclk økes? Oppdatert [email protected]: Endret 4. oktober 2010 av SuperRipper Lenke til kommentar
Antec900 Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 (endret) Hei! jeg lurer litt på 24/7 klokk på i5'en min, er det no lurt at den går på 3.9ghz 24/7 eller bør jeg senke den litt? den er aldri over 50 grader, og klarer seg fint på 4.7ghz, de gangene jeg prøver! Endret 1. november 2010 av Antec900 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå