Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Driver å nedjusterer spenninga nå... så får vi se hvor lavt jeg kan gå for å få 20min stabilt med occt.

 

Åssen temperaturer ligger du på?

Idle og full load.

 

etter 20min 100% load er tempen nå Core1: 67, Core2: 66, Core3: 62, Core4: 64

Idle er tempen circa 35-40c.

 

post-62122-1267295246,3809_thumb.jpg

 

Endte til slutt opp på 1.424v. Noe lavere og det gir feil i OCCT.

Syns selv at dette er noe høyt. Men kan jo hende jeg ville klart meg med lavere volt med et bedre hovedkort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvde å kjøre opp prosessoren på 4ghz i dag, men fikk opp blåskjerm når jeg kom opp i 190-195 i multiplieren. Temperaturene var fine. Prøvde å jekke den ned til 185 og sette ned rammen, men det hjalp ikke. Kom inn i windows, men den rebootet etter få minutter. Hva kan være feilen her? Går jeg for kjapt frem i klokkinga?

 

post-105988-1267481136,7166_thumb.png

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Prøvde å kjøre opp prosessoren på 4ghz i dag, men fikk opp blåskjerm når jeg kom opp i 190-195 i multiplieren. Temperaturene var fine. Prøvde å jekke den ned til 185 og sette ned rammen, men det hjalp ikke. Kom inn i windows, men den rebootet etter få minutter. Hva kan være feilen her? Går jeg for kjapt frem i klokkinga?

 

Prøv denne guiden:

 

http://www.overclock.net/intel-cpus/605848-i5-i7-lga-1156-overclocking-guide.html

 

Så litt mye ut med 1.4V uten å klare 4GHz.

 

Jeg klarte 4,4GHz med Asus P7P55 (lillerboren til P5P55 PRO) før det ble ustabilt (men klarte fint windows oppstart).

Lenke til kommentar

Hva står system memory multiplier på? Sett den på den laveste verdien, om den ikke allerede gjør det. Kanskje det hjelper? Obs! Ser at du har satt ned rammen ja..

Har satt den ned nå ja. Hvor mye skal rammen tåle? Har Corsair 2x2gb 1600mhz Cl9 brikker.

post-105988-1267539926,8803_thumb.png

Sånn som dette ser systemet ut nå. Har vært stabilt til nå. Volten har jeg satt på auto.

 

post-105988-1267540055,828_thumb.png

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Nå kjører rammen din på ca 1400Mhz, så den trenger du ikke bekymre deg for. Jeg har lest at man helst skal kjøre med manuel spenning til cpuen når man oc, men jeg slet med å få det stabilt da(sikkert fordi jeg var for utålmodig). Det man kan gjøre, er å sette den på auto, og se hva HK velger av spenning, og så sette samme spenning manuelt. Og så teste stabiliteten.

Endret av ronron25
Lenke til kommentar

Slenger meg på denne diskusjonen da jeg har planer om å handle inn et i5 750 system snarest! Ble faktisk ganske identisk ditt, itspersonal. Men minne, tenkte kjøpe noen brikker fra Corsair til 1100kr, 2x2GB 1600Mhz CL8. Valget sto mellom CL8 og 9, men det er verdt litt ekstra for bedre timings? Ellers konge å se at det går an å klokke den såpass på luft!

Lenke til kommentar

Samme her, så navnet dukke opp i en annen tråd her på forumet, så jeg måtte lese noen tester av U12P og det lover SVÆRT godt :) Men damn, kjølere har blitt scvhære siden mine P4 dager!

 

Itspersonal: Kanskje jeg bør gå for et annet hovedkort? Er litt usikker på hvilket kort jeg bør gå for da dette skulle være et rimelig økonomisk fornuftig build :D 11500 er jeg oppe i nå og SKAL ikek overstige det. Nei screw it, det duger vel håper jeg!

Lenke til kommentar

Samme her, så navnet dukke opp i en annen tråd her på forumet, så jeg måtte lese noen tester av U12P og det lover SVÆRT godt :) Men damn, kjølere har blitt scvhære siden mine P4 dager!

 

Itspersonal: Kanskje jeg bør gå for et annet hovedkort? Er litt usikker på hvilket kort jeg bør gå for da dette skulle være et rimelig økonomisk fornuftig build :D 11500 er jeg oppe i nå og SKAL ikek overstige det. Nei screw it, det duger vel håper jeg!

 

Noctua U12P SE, Noctua D14, Proligmatech Megahalems eller Cooler Master V8/V10 er alle svært gode kjølere som er gode alternativer. Jeg for min del foretrekker Noctua siden de leverer svært bra vifter, solid festemekanisme og meget bra kjølepasta (vant HW.no's test).

Pass på høyden på minnebrikkene derimot i forhold til kjøleren. Jeg har f.eks. kun plass til 4GB (2 brikker) på hovedkortet p.g.a. høyden på minnebrikkene.

 

Jeg er meget godt fornøyd med Asus P7P55, men ville kanskje vurdert Gigabyte hovedkortene også. Disse virker svært lovende, men uansett så er alle P55 hovedkortetene fra både Asus og Gigabyte.

 

Hvor skal du kjøpe varene fra?

Jeg kan anbefale Dustinhome.no for meget bra priser (kåret til norges billigste) og den beste kundebehandling/service jeg noen gang har vært borti. Rask behandling og levering har de også.

Endret av itspersonal
Lenke til kommentar

Handlet på dustinhome og netshop ja :) Dustinhome var ørlite kjappere, men fikk skrudd sammen pcen i går. Alt virker fint med temperaturer på 36 på CPU og 28 på hovedkort i bios. Har ikke windows cden her atm, men skal innstallere det straks! Mulig jeg setter i gang og klokker litt :p

Lenke til kommentar

POSTa ihvertfall på første forsøk på 4Ghz inn i BIOS :p 50-52 grader nå i bios.

 

På tide å oppdrive den jæævla windows cden! :/ Har en xp liggende, men frister ikke å legge inn det når windows 7 er overlegent på alle måter.

Endret av M@R7!N
Lenke til kommentar

Jeg var oppe i 4,1 ghz. Temperaturene var kjempe lave med Nocutaen. Satt ned ram mhzen. Men endte opp med blueskjermer eller at maskinen gikk av helt av seg selv. Prøvde å klokke meg nedover og finne et stabilt nivå. 195 - 190 - 185 osv, men det hjalp ikke. Nå er jeg tilbake til stock (140) igjen. Har volten på automatisk så jeg vet ikke hvorfor maskinen skaper seg. Mulig det er hovedkortet som er elendig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...