AK47 Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Jeg har handlet for siste gang hos www.akersmic.no for en god stund. Jeg kjøpte C&C Generals og rotehuet som jeg er klarte jeg å miste regningen. Heldigvis, jeg fikk en purring, i regi av Kredittgjenvinning Jeg måtte bare få en ny lønning på konto. Det fikk jeg, to dager etter fristen. Det regnet jeg med var ok og betalte omgående. Samme dag, eller var det dagen etter, fikk jeg en ny regning. Ettersom den var betalt kunne jeg med god samvittighet overse denne, trodde jeg. Men tro det eller ei, jeg fikk en sur regning på 483 kroner i straffegebyr. Fordi jeg betalte to dager for seint. Jeg har ennå ikke betalt regningen, og vurderer å la det gå til forliksrådet. Det er snakk om å bruke skjønn, noe innkreveren til Akers Mic ikke gjør for å tjene ekstra penger ved aller minste mulighet. Mitt råd er: Hold dere unna Akers Mic nettbutikk inntil videre. Lenke til kommentar
knutivarr Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Kan ikke se at de har gjort noe som helst galt. Ikke kan jeg skjønne at de skal bruke noe spesielt skjønn heller. Du var for sein å betale og det sto HELT sikkert opplyst om hvor mye du kom til å få i gebyr. I stedet for å vente på purring kunne du f. eks ha henvendt deg til Akers Mic og fått opplysninger om hvordan du skulle kunne betale innen fristen. Sløvskap straffer seg. Det går heller ikke an å vente på at gud & hvermann "skal få lønna på konto" før betalingsfristen går ut. Du har fått frister å forholde deg til og da forventes det av deg som kunde at du skal overholde dem. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Fikk du purring eller inkassovarsel? Hvis du fikk første, så har de ikke lov til å gi deg et såpass saftig straffegebyr. Gebyret ligger vel pr dags dato på 50-60 kroner (husker ikke nøyaktig) + 12% rente (dette er pr. år). Ta kontakt med de og spør hvorfor du har fått såpass høyt gebyr om du er sikker på at det er purring du har mottatt. Personlig har jeg aldri hatt noe problemer med de Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 hva har dette med akers mic å gjøre, egentlig? Lenke til kommentar
talisar Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Fikk du kanskje en regning INK purregebyr? Altså prisen på det du skulle betalt + purregebyret. Er det som er vanlig å sende ut hvertfall. Lenke til kommentar
AK47 Skrevet 22. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2003 Siste regning er kun ekstrakostnader de har pålagt meg fordi jeg betalte to dager etter datoen. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 www.akersmic.no - jeg holder meg unna heretter De bryr seg nok ikke, de vil nok først og fremst ha kunder som betaler regningene i tide. Lenke til kommentar
president Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Det var vel ikke bare det at han ikke betalte innen fristen, han betalte _purringen_ for sent, og da smeller det vel fort på litt ekstra gebyrer. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Det var vel ikke bare det at han ikke betalte innen fristen, han betalte _purringen_ for sent, og da smeller det vel fort på litt ekstra gebyrer. Du har et purregebyr på 50-60 kroner. Dette er pr. purring. I tillegg kan du bli fakturert 12% renter pr. år i forhold de antall dager du er for sein, altså i tillegg til evt. purregebyr må du betale 12% x n/365 der n er dager for seint. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 ..masse bull... LoL! Og du prøver å skylde på dem? Du fikk regning, rota den bort, fikk purring og greide ikke betale den til fristen? Så prøver du å henge ut akers? LoL Lenke til kommentar
TRS Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 siden det gikk som det gikk i begynnelsen og du fikk en purring så kunne du iallefall tatt kontakt med dem og sagt at du ikke fikk inn penger før om 2 dager, da hadde de kansje fått en anelse om hvorfor betalingen er for sein........ Ellers så kan det jo hende at de tenker at denne kunden her er bare en lating som ikke gidder og betale sine regninger og må da straffes for dette...... Som sagt så kunne du vert litt informativ i favør DEM pga lønnings greiene.... Lenke til kommentar
cooltech Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Slik jeg ser det har Acers Mic praktisert dårlig kundebehandling og brutt enkelte regler for god innkrevingsskikk. Gangen i innkreving foregår slik: Først får du originalfaktura, betaler du ikke den, kan de maks ta kr 106 fordelt på de 2 neste purringene (altså kr 53 per stk) - dette er lovpålagt. På purring 2 bruker det som regel å stå varsel om inkasso hvis den ikke betales, og saken vil da oversendes et inkassoselskap som purrer videre. Når det gjelder morarente på 12% i året, kan de kun kreve dette hvis de har opplyst om dette på forhånd (f.eks i salgsbetingelsene sine). Slik jeg forstår det har du unnlatt å betale originalfakturaen, pga at du har forlagt den, og ventet på purringen. Når purringen kom betalte du (originalbeløpet + gebyret) 2 dager etter forfall pga at du ventet på at lønna skulle komme inn på kontoen din. En regel (Lov ?) når det gjelder fakturering/innkreving av utestående er at man skal regne 5 dager fra forfallsdato før man kan vente at pengene står på konto, eventuelt ikke gjør det og sender et nytt krav. Dette pga ting tar tid og bankene har forskjellige system. Betaler du f.eks. i skranken og de må sende inn giroen tar det selvfølgelig lengre tid enn hvis du benytter nettbank. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå