roshkehba Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 (endret) Hei I dag når jeg skulle skru på pcen min (compal ifl90) var skjermen helt svart. Forsøkte å restarte den flere ganger. Men det skjedde ikke noe. Pcen skrur seg på. For jeg hører oppstartslyden til Vista. Men skjermen er som sagt helt svart. Forsøkte å koble til skjermen til pcen jeg sitter på nå. Men får ikke noe signal. Har også trykka på f3 som visstnok skal skifte mellom skjermer. Finner ikke igjen kablene til tv kortet, så får ikke testa på tven. Men tviler på at det funker. Så det virker som om jeg må sende den inn på reperasjon. Men jeg har en del arbeidsfiler og ting på D: disken som jeg gjerne skulle hatt ut først. Men jeg har ikke delt den delen på nettverket her, så jeg får ikke kopiert det over (jeg finner pcen på nettverket, men har ikke skrudd på deling) Jeg har en ekstern disk som jeg kan koble til laptopen og kopiere over fra D: men det er litt vansklig når man ikke ser noe. Så, jeg lurte på om noen har noe erfaring med remote desktop? Eller lignende programmer. Har hørt om sånne spionprogrammer som kan legges på en usb stick og installeres i andre pcer. For om jeg kunne ha fått full tilgang til pcen min fra denne pcen, så hadde jeg kunnet kopiert over det jeg trenger. Eller kanskje noen har noe annet forslag? På forhånd, takk. edit: det kan hende jeg ikke har trykka på de riktige tastene når jeg kobla inn den eksterne skjermen. Så om noen vet om noen andre måter å velge skjerm på i vista enn f3, så kan det hende det virker. Endret 15. oktober 2009 av roshkehba Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 jeg ville kjøpt en USB 2.0 to SATA/IDE 5 Component Cable (Black) til en 70ish kroner. så skru ut harddisken og koble den til en annen maskin så ta backup av filene du trenger. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Forsøkte å koble til skjermen til pcen jeg sitter på nå. Men får ikke noe signal. Har også trykka på f3 som visstnok skal skifte mellom skjermer. Finner ikke igjen kablene til tv kortet, så får ikke testa på tven. Men tviler på at det funker. Fn + F3 er nok mer fornuftig enn F3. @crusader: Ikke dumt å ha noe sånt liggende, men leveringstida fra DealExtreme er vel litt lang i et slikt akuttilfelle. Man får ellers tak i tilsvarende produkter i norske nettbutikker. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 ikke så veldig ille leveringstid, men treigere enn norske butikker er det ja. egentlig kan den bare kobles rett på hk i en stasjonær har du en sata/ide kabel liggende. Lenke til kommentar
roshkehba Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2009 Takk. Vet du om noe sted man kan få kjøpt en sånn i norge? Nettbutikk eller no. Redd for at det kan ta fryktelig lang tid å bestille fra utlandet. Lenke til kommentar
roshkehba Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2009 Takk for raskt svar. glemte å si at jeg også har prøvd Fn + F3. Nei, har ikke noen sata/ide kabel liggende. Å vente litt på leveringstid er ikke noe problem. Men å sende pcen på reperasjon kan ta veldig lang tid. Men en sånn "USB 2.0 to SATA/IDE 5" vil også funke på laptop disker? Lenke til kommentar
roshkehba Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2009 Jeg tar meg en tur til den lokale it sjappa og hører om de har noe lignende jeg. Takk så lenge. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 (endret) den tar laptop disker uten problem, de er enten 2,5" IDE eller sata som den begge kan lese. har en liggende selv som blir brukt i ny og ne, både til redde data fra disker og for reinstallering av netbooks uten cdrom hvor jeg da kan bruke en standard cd-rom fra stasjonær. så på et par norske butikker og den ene jeg fant av både ide og sata var utsolgt, har ikke lokale it sjappa noe så kan du evnt ta ut disken og se hvilken kontakt du har. Endret 15. oktober 2009 av cruzader Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 2,5'' SATA disker som brukes i bærbare har akkurat de samme kontaktene som vanlige SATA disker. Komplett, Netshop etc har alle slike løsninger av ulik type, fra 200 kr og oppover. Men du har sikkert venner som har SATA kabel liggende, om ikke så har de de på Elkjøp om jeg ikke husker feil. PÅ nettet får du det for en 30 - 60 kr. Lenke til kommentar
roshkehba Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2009 Hei Fikk tak i ett sånnt hardisk kabinett på it sjappa. så nå driver jeg å kopierer over tingene mine. Så takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå