Flin Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Hei, jeg har en stund hatt problemer med skjerkortet mitt. Nå klarte jeg endelig å somle meg til å få målt tempraturen på kortet, men jeg må desverre innrømme at jeg ikke vet hva resultatene beytr. Så er kortet for varmt? Lenke til kommentar
Dudeson Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 så varmt ut det der ja. Lenke til kommentar
Flin Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2009 Kan dog nevnes at de fleste problemer jeg har er under startup. Når datamaskinen kommer i gang fungerer den som oftest knall bra. Har også fått litt problemer med høy temp på cpuen i det site. Fikk fiksa det ved å rengjøre vifteblokka. Med høy så mener jeg opp mot 70. Fikk ikke gjort det samme på skjermkortet siden jeg ikke kommer ordentlig til. Lenke til kommentar
hans2k Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Er dette i load eller idle ? Lenke til kommentar
Flin Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2009 Er etter at jeg har brukt datamaskinen en time. Da har jeg bare surfet på weben og hørt på musikk. Ikke gjort noe som burde stresse kortet. Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Er etter at jeg har brukt datamaskinen en time. Da har jeg bare surfet på weben og hørt på musikk. Ikke gjort noe som burde stresse kortet. Det vil si idle, ser at viften kjører bare på 23%, hvis du ikke kan justere den opp i ati kontrollpanel, så kan du prøve RivaTuner, eller Radeon Bios Editor, som du forandrer bios i skjermkortet med. Skjermkortet skal klare en GPU:OCCT test på en time med OCCT Perestroïka, uten at du får error eller for høy temp. Hvis du skal prøve CPU:OCCT testen, så sett Max CPU Temp til 72.0°C, hvis det er E8400 du har. Lenke til kommentar
Flin Skrevet 16. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2009 Hva er akseptabel tempratur? Mellom 50 og 70? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Radeon kortet ditt er ganske så varmt, men det må være noe problem med driveren siden turtallet på viften ikke øker mer. Prøv å øk viftehastigheten til 40% og se om det blir noe forandring på temperaturen. Når det gjelder akseptable temps : Cpu : 50 - 60 ved last. Gpu :70-90 ved last. Lenke til kommentar
Flin Skrevet 16. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2009 Satt den opp til 30% og nå er tempraturen ned mot 50. Virker som ting fungerer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå