Gå til innhold

Reklamasjon på mobil kjøpt med binding?

edonis

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en LG Ku990 Viewty i mai 2008 med binding til djuice for 1599,-. Jeg mener den kostet litt under 4000 uten binding. Nå er den inne på service for tredje gang, og jeg sa jeg ønsket å reklamere på den. Jeg leverte den inn 31. august, så det er vel rundt 6 uker. Irriterende nok står det ikke annet enn "innenfor rimelig tid" i fkjl, så lurer litt på hvor lenge jeg skal vente på dette.

Men hovedspørsmålet mitt er altså følgende: Hvis jeg hever kjøpet og får pengene tilbake, hvilken sum får jeg da ettersom den ble kjøpt med binding? På serviceinfo.nu står det forøvrig kun "på vei til verksted" som det har stått helt siden jeg leverte den inn, men det er kanskje vanlig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
da har du full rett på ny av samme mobien... men du kan jo krangle deg til å få en annen om du vil

Det er ikke nødvendig å krangle seg til noe som helst. Etter tredje gangs service for samme mangel har kjøper valget mellom å få en ny tilsvarende telefon, eller å heve kjøpet. Da står man fritt til å kjøpe hvilken som helst telefon i hvilken som helst butikk.

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte en LG Ku990 Viewty i mai 2008 med binding til djuice for 1599,-. Jeg mener den kostet litt under 4000 uten binding. Nå er den inne på service for tredje gang, og jeg sa jeg ønsket å reklamere på den. Jeg leverte den inn 31. august, så det er vel rundt 6 uker. Irriterende nok står det ikke annet enn "innenfor rimelig tid" i fkjl, så lurer litt på hvor lenge jeg skal vente på dette.

Men hovedspørsmålet mitt er altså følgende: Hvis jeg hever kjøpet og får pengene tilbake, hvilken sum får jeg da ettersom den ble kjøpt med binding? På serviceinfo.nu står det forøvrig kun "på vei til verksted" som det har stått helt siden jeg leverte den inn, men det er kanskje vanlig?

Kontakt de imorgen du, per tlf er vel best, 3.gangen skal det bare konstanteres at det er samme feil, noe som det er er helt håpløst å bruke 6 uker på.

Du kan heve kjøpet og bruke pengene et annet sted.

Lenke til kommentar

Si at jeg får hevet kjøpet, hvilket beløp er det jeg får til å bruke på en annen mobil? Den summen jeg betalte kontant og som var subsidiert (som jeg har betalt til telenor/djuice i form av dyrt abbonement), eller hva? For i tilfelle skal jeg aldri igjen kjøpe en mobil med binding.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...